Michał Żuber, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Koszalinie opisał, jak bardzo rozbudowanym systemem jest ITS: - To skoordynowany system sterowania sygnalizacjami. Uczyć się będzie, jak działa nasze miasto i do tego dostosowywać sygnalizacje świetlne. Co cykl zmiany świateł, ta sygnalizacja będzie dopasowywać się do zmieniającego natężenia ruchu. To umożliwi rozładowanie korków. W ramach tego systemu autobusy zostaną wyposażone w sprzęt GPS, powiązany z tablicami dynamicznej informacji pasażerskiej. Mieszkańcy będą więc wiedzieć dokładnie, za ile autobus przyjedzie.
Przetarg na pierwszą część inwestycji zostanie ogłoszony w pierwszym lub drugim kwartale przyszłego roku.
- Powstanie m.in. 115 tablic dynamicznej informacji pasażerskiej i ustawionych zostanie 30 biletomatów. Dodatkowo zakupionych zostanie 85 biletomatów do autobusów. Będziemy się starali, aby te tablice zawierały także informacje o przejazdach PKP czy prywatnych przewoźników. Większość tych elementów będzie miało zasilanie solarne - dodał Michał Żuber.
ITS będzie można rozbudowywać. Projekt ma zakończyć się najpóźniej w 2029 roku.
Radosław Zmudziński/ar