
fot. Mateusz Sienkiewicz
Wysoka wieża zwieńczona kulistą kopułą intryguje kierowców poruszających się DK11. Nam, jako pierwszym, udało się zajrzeć do jej wnętrza.
Radar Wtórny MSSR (Monopulse Secondary Surveillance Radar) jest standardem w cywilnej kontroli ruchu lotniczego. Działa we współpracy z
transponderami umieszczonymi na pokładach samolotów. Radar wysyła
impulsy z zapytaniem, na które „odpowiada” transponder, wysyłając kod
identyfikujący samolot, wysokość statku powietrznego, jego prędkość oraz
wiele innych informacji dla celów wykonywania kontroli ruchu
lotniczego.
Dane z radarów przekazywane są do systemu operacyjnego Pegasus_21, tworzącego zobrazowanie sytuacji ruchowej w polskiej przestrzeni powietrznej, na którym pracują kontrolerzy ruchu lotniczego Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Dane z radarów przekazywane są do systemu operacyjnego Pegasus_21, tworzącego zobrazowanie sytuacji ruchowej w polskiej przestrzeni powietrznej, na którym pracują kontrolerzy ruchu lotniczego Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Poza Skotnikami podobne radary powstają w Łomży, Tarnobrzegu i Rzechowie. Budowa jednego z nich kosztowała ponad 11 mln złotych.
Nasz reporter Mateusz Sienkiewicz z mikrofonem i aparatem wszedł do wnętrza. Po radarze oprowadzał go Tomasz Kopik z PAŻP.

fot. Mateusz Sienkiewicz


-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz
-
fot. Mateusz Sienkiewicz


Posłuchaj
Radar w Skotnikach zostanie wkrótce uruchomiony - materiał Mateusza Sienkiewicza- 00:00:00 | 00:00:00
::