fot. Sylwia Zarzycka/prk24

Gościem porannego „Studia Bałtyk” była miejska rzecznik konsumentów w Koszalinie Krystyna Piwońska. W rozmowie z Arkadiuszem Wilmanem mówiła m.in. o tym, jak składać reklamację usług turystycznych i towarów kupionych za granicą.

Jakie są najczęstsze „powakacyjne” problemy konsumentów? - To między innymi sprawy związane z nieuwzględnieniem reklamacji usług turystycznych - odpowiedziała Krystyna Piwońska.

Co robić w przypadku, gdy po przyjeździe np. do hotelu okazuje się, że rzeczywistość odbiega od tego, co obiecano nam w umowie zawartej z biurem turystycznym? - Ustawa przewiduje, że wszelkie nieprawidłowości powinniśmy zgłaszać na miejscu. (…) Jeśli nie ma takiej możliwości, możemy to zrobić po powrocie - poinformowała rzecznik, dodając, że w ostatnim czasie biura turystyczne w momencie, gdy sprawa trafia do rzecznika konsumentów, coraz częściej są skłonne zawrzeć z niezadowolonym klientem ugodę.

Reklamować możemy także wadliwe towary kupione za granicą. - Konsumentom w całej Unii Europejskiej przysługują takie same prawa. Towar można u sprzedawcy zareklamować mailowo i go odesłać - mówiła rzecznik.

W czasie rozmowy padły także pytania o ochronę konsumencką w przypadku zakupów robionych przez internet, w lombardach i w komisach oraz umów zawieranych poza siedzibą przedsiębiorcy.

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.

aw/zas

Posłuchaj

Gość „Studia Bałtyk”: Krystyna Piwońska