Powiatowy rzecznik konsumentów w Koszalinie Arkadiusz Janz, w „Rozmowie dnia”, mówił m.in. o tym, z jakimi sprawami zgłaszają się do niego wczasowicze.
- Są to głównie zgłoszenia dotyczące nienależytego wykonania zobowiązania umownego po stronie operatora turystycznego w zakresie świadczonych usług hotelowych. Mówiąc prościej: gdy w umowie mamy zagwarantowany na przykład widok na morze, a w rzeczywistości są skały - wyjaśnił Arkadiusz Janz.
Przyznał, że jak dotąd do biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów nie wpłynęło wiele spraw od wczasowiczów. - Zapewne będzie ich więcej po zakończeniu sezonu. Obecnie większość zgłoszeń dotyczy remontów - dodał.
Zaznaczył, że nieprawidłowości związane z usługami turystycznymi najlepiej zgłaszać do usługodawcy natychmiast, jeszcze podczas wyjazdu. - Wtedy właściciel np. hotelu powinien spróbować usunąć te niedogodności. Jeżeli tego nie zrobi, to oczywiście przysługuje nam reklamacja, którą powinniśmy zgłosić do operatora turystycznego - podkreślił rzecznik.
Powiatowy rzecznik konsumentów poinformował również, w jaki sposób można się z nim skontaktować: - Można to zrobić pisemnie, telefonicznie, mailowo oraz osobiście, w biurze.
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.
aw/zn
