fot. GDDKiA Szczecin
W przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Złocieńca w ciągu DK20 wpłynęło osiem ofert. Prawie 8-kilometrową nową drogę najtaniej, za nieco ponad 141 mln zł, chce wykonać firma PORR – poinformowała w poniedziałek GDDKiA.

O kolejnym etapie postępowania przetargowego na projekt i budowę obwodnicy Złocieńca poinformował w poniedziałek szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przekazano, że wpłynęło osiem ofert. Ceny deklarowane przez wykonawców wahają się od 141,4 do 236,1 mln zł.

- Oferty będą teraz sprawdzane i oceniane, aby wybrać tę najkorzystniejszą. Kryteriami oceny ofert będzie w 60 proc. cena, w 30 proc. przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe i 10 proc. przedłużenie gwarancji na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze - wyjaśnił rzecznik prasowy GDDKiA w Szczecinie Mateusz Grzeszczuk.

W komunikacie przypomniano, że GDDKiA zamierzała przeznaczyć na realizację zamówienia nieco ponad 132,5 mln zł brutto.

Planowana nowa droga ma mieć 7,8 km długości. Ominie Złocieniec i pobliską miejscowość Rzęśnica od południa. Przyszły wykonawca będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego. Następnym krokiem będzie uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a później 20 miesięcy przewidziano na roboty budowlane, z wyłączeniem okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca). Inwestycja ma być gotowa w 2029 r.

Jak poinformował Grzeszczuk, obwodnica Złocieńca w ciągu DK20, będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Od zachodu rozpocznie się rondem przez miejscowością Rzęśnica, następnie przejdzie wiaduktem nad linią kolejową nr 210, a po kolejnych 600 metrach – wiaduktem nad drogą powiatową (1990Z) do miejscowości Kosobudy. Następnie będzie przebiegała przez pola (ok. 2 km) i las. Na połączeniach z ul. Żeromskiego i ul. Mirosławiecką zaplanowano ronda. Skręcając w kierunku północno-wschodnim, nowa droga przejdzie wiaduktami na ul. Piaskową i linią kolejową 410, a następnie mostem – na linią kolejową 210 i rzeką Wąsawą. W przebieg DK20 zostanie włączona rondem.

W komunikacie GDDKiA podkreślono, że obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy ze Złocieńca, zmniejszy hałas, poprawi bezpieczeństwo pieszych i zmotoryzowanych.

PAP/ar