fot. www.gov.pl/web/gddkia/generalna-dyrekcja-drog-krajowych-i-autostrad
GDDKiA, po tym jak wybrana do realizacji dwóch odcinków S6 na trasie Koszalin-Słupsk Polaqua zrezygnowała w sierpniu z podpisania umowy, dokonała ponownego wyboru wykonawcy - na razie dla odcinka między Koszalinem a Sławnem. Drogę ma budować konsorcjum Kobylarnia i Mirbud - podano w piątek.

- Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na realizację drogi S6 na odcinku Koszalin-Sławno. Jest to oferta konsorcjum Kobylarnia i Mirbud o wartości 657,9 mln złotych. Pozostali wykonawcy mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyboru oferty - poinformował rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA Mateusz Grzeszczuk.

Zaznaczył, że to ponowny wybór w tym przetargu, którego trzeba było dokonać ze złożonych w nim ofert, po tym, jak pierwotnie wybrana w kwietniu firma Polaqua ostatecznie zrezygnowała z podpisania umowy na realizację zadania.

Zadaniem wybranej firmy będzie przygotowanie projektów wykonawczych w ciągu 10 miesięcy, a w kolejnych 19 miesiącach, z wyłączeniem okresów zimowych, realizacja robót budowalnych, a także uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Zakończenie inwestycji przewidziane jest w 2025 roku.

Odcinek o długości 23,1 km rozpoczyna się tuż za obwodnicą Koszalina i Sianowa i kończy przed miejscowością Sławno. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę czterech węzłów drogowych: Kawno, Malechowo, Karwice, Bobrowice, przebudowę dróg poprzecznych, krzyżujących się z nowo zaprojektowaną drogą ekspresową oraz budowę dróg dojazdowych. Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Polaqua wycofała się także z budowy S6 na odcinku Sławno-Słupsk o długości 22,9 km. GDDKiA nie dokonała jeszcze ponownego wyboru spośród pozostałych 9 ofert złożonych w przetargu.

W ramach 46-kilometrowej trasy S6 Koszalin-Słupsk powstanie osiem węzłów drogowych oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych II kategorii. Droga ekspresowa wyposażona zostanie w nowoczesne urządzenia do zarządzania ruchem, urządzenia ochrony środowiska oraz elementy związane z bezpieczeństwem ruchu na drodze. Ponadto powstanie sieć teleinformatyczna umożliwiająca sprawne i szybkie komunikowanie zdarzeń do Punktu Informacji Drogowej.

Nowa droga powinna zostać udostępniona kierowcom w 2025 r. Wówczas drogą ekspresową S6 można będzie przejechać od Trójmiasta do Szczecina.

PAP/aś