
fot. prk24.pl
Radni przyjęli we wtorek uchwałę w sprawie opłat za wywóz śmieci. Od 1 maja wynosić będzie 58 zł miesięcznie od gospodarstwa domowego. Jeżeli właściciel nieruchomości nie będzie segregował odpadów, opłata wzrośnie dwukrotnie - do 116 zł.
W przypadku nieruchomości, w której znajduje się gospodarstwo domowe i prowadzona w niej jest działalność gospodarcza, opłata wyniesie:
- 1,2 zł miesięcznie za każdy 1 m kw. lokalu użytkowego do 100 m kw.
- 0,2 zł miesięcznie za każdy dodatkowy 1 m kw. lokalu użytkowego przekraczającej 100 m kw.
Wprowadzano również zwolnienie z części opłaty dla właścicieli budynków jednorodzinnych, którzy mają kompostownik - zamiast 58 zł, zapłacą 50,5 zł.
„Deklarację śmieciową” należy złożyć do 10 czerwca. Wzór pisma dostępny będzie wkrótce na stronie internetowej urzędu miejskiego w zakładce „odpady komunalne” oraz w BIP-ie ratusza.
We wtorek radni uchwalili również program osłonowy. Będzie obowiązywał od 1 maja do 31 grudnia tego roku. Skierowany jest do osób powyżej 60. roku życia, które są właścicielami lokalu, a ich miesięczny dochód netto nie przekracza 2103 zł oraz nie korzystają z dodatku mieszkaniowego, który pokrywa opłatę za wywóz śmieci.
Aby skorzystać z ulgi, należy wypełnić wniosek, który znajduje się m.in. na stronie internetowej lub BIP-ie MOPR-u. Wnioski będą przyjmowane są od 1 maja (wypełnione można wysłać pocztą, wrzucić do urny znajdującej się przy instytucji albo doręczyć osobiście - od 4 maja).
red./rz