
Do przetargu na rozbudowę odcinka DK22 między Wałczem a Człopą stanęło pięć firm. Najkorzystniejszą ofertę, w ocenie GDDKiA, złożyła spółka PORR z Warszawy, która jest gotowa zrealizować inwestycję za 177 mln 998 tys. zł. Najdroższa oferta (MIRBUD SA) przewidywała wykonanie prac za prawie 10 mln zł więcej. Kontrakt będzie realizowany w formule „projektu i buduj”. Ponad 15 km całkowicie przebudowanej, poszerzonej DK22 ma być gotowe w 2029 r.
- Najpierw powstanie dokumentacja projektowa, a na jej podstawie zostanie uzyskana decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na to wykonawca będzie miał 17 miesięcy. Kolejne 22 miesiące zajmą roboty budowlane w terenie - poinformował rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA Mateusz Grzeszczuk.
W ramach inwestycji zbudowana zostanie nowa konstrukcja drogi o szerokości 7 metrów, dostosowana do ruchu także ciężkich pojazdów (nośność 11,5 ton/oś). Wzdłuż DK22 zaplanowano ścieżkę-pieszo rowerową, co poprawi bezpieczeństwo i komfort mieszkańców. W ramach inwestycji powstaną cztery skrzyżowania tzw. skanalizowane (z wyspą rozdzielającą kierunki ruchu) oraz jedno rondo. W projekcie przewidziano też siedem przejść dla zwierząt (w tym dwa górne)oraz budowę zatoki do kontroli pojazdów przez ITD.
Inwestycja została podzielona na dwa pododcinki: od obwodnicy Człopy do obwodnicy Rusinowa i od Rusinowa do Wałcza. Na tym drugim odcinku, w rejonie Prusinówka, DK22 zostanie przesunięta na zachód, żeby wyprowadzić ruch tranzytowy z tej miejscowości.
GDDKiA zapowiedziała podpisanie umowy z wykonawcą prac w ciągu kilku tygodni. Jeśli nie będzie odwołań od wyniku postępowania przetargowego.
PAP/ar

