fot. KPP w Kołobrzegu

Kołobrzescy policjanci informują o kolejnym oszustwie „na BLIK” połączonym z metodą „na pracownika banku”. Pokrzywdzony stracił ponad 100 tys. złotych.

Do mieszkańca powiatu kołobrzeskiego zadzwoniła osoba, która, podając się za pracownika banku, poinformowała mężczyznę, że ktoś próbuje zaciągnąć pożyczkę na jego dane osobowe.

Kolejnym krokiem oszusta było nakłonienie pokrzywdzonego do dokonania transakcji BLIK, rzekomo celem zabezpieczenia swoich środków finansowych. Gdy to się stało, sprawca wypłacił środki w stacjonarnych bankomatach i kontakt z nim się urwał.

Policjanci apelują o zachowanie ostrożności. Radzą, by być bardzo ostrożnymi w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi, chronić swoje dane, w tym również numery telefonów, nie instalować dodatkowych programów na urządzeniach, z których logujemy się do bankowości elektronicznej i nie otwierać przesłanych linków, nie znając ich nadawcy i zawartości.

red.