Ponad 46 procent Polaków uważa, że to okazja do zakupu prezentów świątecznych po niższych, atrakcyjniejszych cenach - wynika z badania Barometr Providenta.
Jak mówi Agnieszka Krajnik z działu komunikacji firmy, najlepiej czarnopiątkowe okazje oceniają najmłodsi konsumenci. - Wśród osób w wieku od 18 do 24 lat, aż 36 procent uważa listopadowe przeceny za atrakcyjniejsze, niż inne promocje w ciągu roku. Black friday to dla wielu konsumentów okazja do upolowania już wcześniej upatrzonych produktów, ale za mniejsze pieniądze - wyjaśnia Agnieszka Krajnik.
36 procent ankietowanych sięgnie dziś po wcześniej wypatrzone produkty, nie oznacza to jednak, że będą to trafione zakupy. Co piąty ankietowany przyznaje, że czasem żałuje zakupów czarnopiątkowych. Około 5 procent konsumentów przyznało, że jest tak często lub za każdym razem.
Mimo to ponad 40 procent respondentów deklaruje, że nigdy nie zwróciło rzeczy kupionych w czarny piątek. Obniżona cena nie oznacza jednak, że prawa konsumenta są w jakimś stopniu ograniczone. Obowiązują one tak, jak w każdy inny dzień roku.
W poniedziałek kolejna okazja do tańszych zakupów, tym razem przede wszystkim w internecie - Cyber Monday.
IAR/aś