fot. gov.pl
Rada nadzorcza Polskiej Żeglugi Bałtyckiej rozstrzygnęła konkurs na stanowisko prezesa spółki. Powierzyła je Piotrowi Redmerskiemu, który kierował już tą firmą w latach 2016-2021.

Jego wybór uzasadnia wiceprzewodniczący rady nadzorczej PŻB Piotr Szczygielski: - Pan Redmerski okazał się najlepszym kandydatem. Ma wiedzę w obszarze: rynku przewozów morskich, rynku finansowego i finansowania inwestycji - zakupowych, remontowych i z zakresu ochrony środowiska, m.in. wyboru napędów dla jednostek ekologicznych.

Jednym z pierwszych zadań, jakie staną przed prezesem Piotrem Redmerskim, jest wyposażenie i wprowadzenie na linię bałtycką nowego, budowanego we Włoszech promu. - Zakładamy, że uda się tę jednostkę wprowadzić na linię bałtycką w lipcu. Kwestią średnioterminową jest natomiast przemodelowanie finansowania związanego z czarterami, czy spłatą kredytów. Trzeba tu podjąć trochę działań, które usprawnią funkcjonowanie przedsiębiorstwa - zapowiedział Piotr Szczygielski.

Piotr Redmerski rozpocznie pracę w PŻB 1 kwietnia. Rada nadzorcza wybrała też zastępcę prezesa spółki. Został nim Artur Krasiński.

Piotr Redmerski był prezesem PŻB w latach 2016-2021, a wcześniej przez kilka lat pełnił w spółce funkcję dyrektora do spraw ekonomicznych. W kwietniu 2021 r., po odwołaniu Redmerskiego, stanowisko prezesa objął Andrzej Madejski. Powołana w styczniu tego roku nowa rada nadzorcza PŻB odwołała Madejskiego z funkcji prezesa spółki oraz pozostałych członków zarządu PŻB.

Polska Żegluga Bałtycka to polski operator promowy, który występuje pod marką Polferries. Spółka posiada pięć promów, które obsługują połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią.

mw/PAP/ar

Czytaj więcej

Posłuchaj

Piotr Szczygielski o zadaniach stojących przed nowym prezesem
  • 00:00:00 | 00:00:00
::
Piotr Szczygielski o wyborze Piotra Redmerskiego
  • 00:00:00 | 00:00:00
::