Pod ogólnie przyjętym pojęciem dysleksji rozwojowej kryją się trudności z opanowaniem prawidłowego i/lub pisania, pomimo prawidłowego rozwoju umysłowego dziecka, braku problemów z logicznym rozumowaniem i nabywaniem wiedzy. Dziś te trudności wychwytywane są u dzieci dużo szybciej niż kiedyś.
Anna Winnicka odwiedziła Miejską Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, gdzie diagnozowane są dzieci.
Z roku na rok przybywa w Polsce dzieci z zaświadczeniem o dysleksji rozwojowej. Ze statystyk wynika, że taki problem ma co dziesiąty uczeń. Eksperci alarmują, że może być, a nawet będzie jeszcze gorzej. Dlaczego tak się dzieje? W jaki sposób zapobiegać dysleksji, a w przypadku zdiagnozowania, jak sobie radzić?
Tomasz Tran spotkał się z Anetą Woźniak, pedagożka, diagnostką w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym.
Coraz więcej opinii o dysleksji rozwojowej wydają poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Nie brakuje również orzeczeń. Jak ta sytuacja wygląda w szkołach? Renata Pacholczyk udała się do Szkoły Podstawowej nr 18 w Koszalinie.