
W marcu rozpoczną się pierwsze próby morskie, a na przełomie czerwca i lipca prom zostanie przekazany armatorowi.
"Varsovia", bo taka jest nazwa jednostki, ma 216 metrów długości, 28 metrów szerokości oraz prawie 3 km linii ładunkowej. Będzie będzie zdolna do jednorazowego przewozu 100 samochodów ciężarowych, 200 samochodów osobowych oraz prawie tysiąca osób – 920 pasażerów oraz 60 członków załogi.
Prezes zarządu PŻB Andrzej Madejski powiedział Polskiemu Radiu Koszalin, że prom idealnie nadaje się na linię Świnoujście - Ystad: - Ma bardzo szeroką rampę, przez którą będą wwożone i wywożone jednocześnie trzy ciężarówki na różne pokłady. Jest to ogromna zaleta promu.
Istniejąca od 1976 roku spółka obsługuje połączenia promowe pomiędzy Polską a Szwecją oraz Danią i jak zapewnił Andrzej Madejski, ciągle się rozwija. Właśnie o dalszym rozwoju prezes Polferries będzie rozmawiał na zaplanowanym spotkaniu z Arkadiuszem Marchewką, sekretarzem stanu w ministerstwie infrastruktury, odpowiedzialnym m.in. za gospodarkę morską: - Jesteśmy umówieni na spotkanie typowo operacyjne, gdzie zostaną przedstawione aspekty spółki. Będziemy próbowali podejść do kierunkowych decyzji na temat dalszej działalności spółki zarówno naszej, jak i spółek zależnych.
Polska Żegluga Bałtycka to polski armator z siedzibą w Kołobrzegu, należący w stu procentach do Skarbu Państwa.
ma/kp
Posłuchaj
Andrzej Madejski, prezes zarządu PŻB cz. 2- 00:00:00 | 00:00:00
- 00:00:00 | 00:00:00