fot. Włodzimierz Piątek

Musical Cabaret Johna Kandera i Freda Ebba po raz pierwszy wystawiono na deskach nowojorskiego Broadwayu w 1966 roku. Widowisko oparto na książce Christophera Isherwooda pt. „The Berlin Stories” oraz sztuce Johna Van Drutena – „I am Camera”. Z musicalu pochodzą tak znane utwory, jak „Mein Herr”, „Maybe This Time” czy „Money Money”. Akcja opowieści rozgrywa się w Berlinie lat trzydziestych ubiegłego wieku. W mieście, z jednej strony – gwiazd kina, filmu i rewii oraz „gorączki jazzu” i mody na taniec, a z drugiej – rodzącego się faszyzmu.

Dyrektor Teatru Polskiego w Szczecinie i reżyser spektaklu, zaskakująco trafnie i współcześnie odczytał przesłanie Cabaretu. Zaskakująco, bo zobaczył w nim powtarzająca się historię, odradzania się zła a trafnie, ponieważ widzowie w odczytywaniu tej myśli są zdecydowanie zgodni. To obecnie rzadkość na polskich scenach a do tego udało się reżyserowi przekonać do swojej wizji aktorów. W rolach głównych jako Mistrz Ceremonii, Sylwia Różycka i zamiennie Damian Aleksander a w roli Sally, Natalia Kujawa i Agnieszka Tylutki.

przekład libretta: Kazimierz Piotrowski

przekład piosenek: Wojciech Młynarski

reżyseria: Adam Opatowicz

kierownictwo muzyczne: Daniel Nosewicz

Na naszej antenie ze sceniczną Sally Bowles, czyli z Agnieszką Tylutki rozmawia Jarosław Banaś.

Premiera miała miejsce w Teatrze Polskim w Szczecinie 14.10 – do końca roku spektakl grany był przy nadkompletach publiczności, a na afiszu pojawi się w drugiej połowie stycznia już 2024 roku…

Cabaret, Agnieszka Tylutki, fot. Włodzimierz Piątek, archiwum Teatr Polski Szczecin

Posłuchaj

rozmowa Jarosława Banasia z Agnieszką Tylutki
  • 00:00:00 | 00:00:00
::
Agnieszka Tylutki - zapowiedż
  • 00:00:00 | 00:00:00
::