fot. PAP/Adam Hawałej; żródło: https://samorzad.pap.pl; zdjęcie poglądowe

Od stycznia zakup biletu będzie możliwy jedynie w kasowniku czy poprzez płatność mobilną. Swoją decyzję Michał Jaczyński, prezes spółki Komunikacja Miejska Kołobrzeg uzasadnia przede wszystkim wyraźnym spadkiem sprzedaży biletów jednorazowych u kierowcy.

Jak przekazał Polskiemu Radiu Koszalin - spółka odnotowała duży wzrost zakupu biletów poprzez płatność mobilną. Zwrócił również uwagę na fakt, że zakup biletów u kierowcy wiązał się z licznymi opóźnieniami autobusów. - Taka płatność miała ogromny wpływ na punktualność. Wystarczyło, by na każdym przystanku dwie lub trzy osoby chciały kupić bilet, aby pojazd miał około 15-minutowe opóźnienie - przekazał Michał Jaczyński, dodając jednocześnie, że w czasie ostatnich dwóch lat spółka zaobserwowała 300-procentowy wzrost sprzedaży biletów za pośrednictwem aplikacji czy poprzez kasowniki.

Poza obecnymi możliwościami zakupu biletów, takimi jak bilet elektroniczny, aplikacje mobilne, płatność kartą w kasownikach i sprzedaż stacjonarna biletów jednorazowych, spółka Komunikacja Miejska Kołobrzeg przygotowuje kolejne rozwiązania, które będą wprowadzone w najbliższym czasie.

- Lada chwila uruchomimy platformę, dzięki której również będzie można kupić bilet, tam zapłacimy poprzez blik - mówił prezes Jaczyński i poinformował, że spółka prowadzi też rozmowy z firmami, by w niedalekiej przyszłości płatności móc dokonywać poprzez aplikacje bankowe.

Pasażerowie korzystający w Kołobrzegu z przejazdów autobusami miejskimi mogą sobie wyrobić bilet elektroniczny w punktach obsługi klienta przy ul. Grochowskiej i Jagiellońskiej lub zainstalować w swoich telefonach odpowiednią aplikację.

Aleksandra Szymańska/aś

Posłuchaj

Michał Jaczyński - prezes spółki Komunikacja Miejska Kołobrzeg, cz. 2
  • 00:00:00 | 00:00:00
::
Michał Jaczyński - prezes spółki Komunikacja Miejska Kołobrzeg, cz. 1
  • 00:00:00 | 00:00:00
::