fot. www.pixabay.com
Zatwierdzono patent złożony przez Spotify na technologię, która pozwoli analizować głos użytkowników i sugerować utwory na podstawie ich stanu emocjonalnego czy otoczenia. Zastosowanie takiej technologii pozwoliłoby na jeszcze bardziej zindywidualizowane dostosowanie muzyki do potrzeb użytkowników.

Piosenki, których słuchamy, często odzwierciedlają nasz nastrój. W przyszłości Spotify może dokonywać tego wyboru za nas, a wszystko na podstawie tonu naszego głosu czy dźwięków z otoczenia.

Często zdarza się, że aplikacja do strumieniowego przesyłania multimediów zawiera funkcje zapewniające użytkownikowi możliwość bardziej spersonalizowanych wyborów dotyczących multimediów. Możliwość wykorzystania technologii rozpoznawania mowy i odgłosów w tle, aby jeszcze lepiej dopasować muzykę do naszych potrzeb, może być przełomem - wyjaśnia firma Spotify

Funkcja analizowania odgłosów w tle, takich jak śpiew ptaków, dźwięk drukarki lub ruch uliczny, może określić, czy jesteś w domu, na spacerze, czy w biurze. Może również stwierdzić, czy w tym momencie jesteśmy w dobrym nastroju, czy jesteśmy zdenerwowani czy smutni, a następnie wybrać właściwe utwory. Te informacje mogą być łączone z innymi danymi takimi jak wiek, płeć, a także wcześniejszą aktywność użytkowników.

Należy rozumieć, że powyższe przykładowe kategorie metadanych dotyczące emocji, płci, wieku i akcentu są jedynie przykładami i można zastosować wiele innych charakterystyk i klasyfikacji. firma Spotify

Nie ustalono daty, kiedy ta technologia może zostać wdrożona, ani nawet, czy zostanie wdrożona.
- Składamy wnioski patentowe dla setek wynalazków, z których niektóre stają się produktami w przyszłości, a inne nie - poinformowało Spotify w rozmowie z Pitchfork. - Naszą ambicją jest stworzenie najlepszych wrażeń dźwiękowych - dodaje.

PAP/aś