fot. Radosław Żmudziński
Lokomotywa została przywieziona z gryfickiego oddziału Muzeum Narodowego w Szczecinie. W Koszalinie przejdzie gruntowny remont i od czerwca 2020 roku ma kursować do Rosnowa.

Jej remont kosztować będzie ponad pół miliona złotych. Pieniądze pochodzą z budżetu obywatelskiego z 2015 roku.

- To jest parowóz, który był kiedyś eksploatowany m.in. w Białogardzie i Koszalinie. Jest więc to jego powrót na nasze torowiska. Dla nas to realizacja marzeń, coś, na co długo czekaliśmy - powiedział Paweł Gajdzica, prezes Towarzystwa Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej.

Zabytkowy parowóz został wyprodukowany w 1951 roku w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie. Linie kolejowe w Koszalinie i Białogardzie obsługiwał w latach 70.

mm/ar

fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński
  • fot. Radosław Żmudziński

Posłuchaj

Paweł Gajdzica, prezes Towarzystwa Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej.
  • 00:00:00 | 00:00:00
::