Jak przekazał w komunikacie Pietrzykowski, podpisanie umowy z wykonawcą, który zostanie wybrany w ogłoszonym przetargu, planowane jest na marzec.
Zadanie realizowane będzie w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” w formule „projektuj i buduj”.
Peron nr 1 ma być gotowy w IV kwartale tego roku. Natomiast perony nr 2 i 3, w przypadku poszerzenia zakresu prac o ich modernizację, planuje się oddać do użytku do końca 2026 r. - Szacunkowa wartość robót w ramach umowy podstawowej to niespełna 8 mln zł, a wszystkich robót, razem z prawami opcji, to ok. 28,5 mln zł - zaznaczył Pietrzykowski.
Stacja Szczecinek zostanie wyposażona w windę, energooszczędne oświetlenie, nowe wiaty, ławki, gabloty i wyświetlacze z rozkładami jazdy i nagłośnienie. - Wyższe perony ułatwią podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Antypoślizgowa nawierzchnia będzie posiadała ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących - przekazał Pietrzykowski.
Z nowych peronów będzie można podróżować ze Szczecinka w kierunku Szczecina, Piły, Białogardu, Słupska i Chojnic.
Od 9 czerwca 2024 r. mieszkańcy Szczecinka podróżują w kierunku Kołobrzegu z przystanku Szczecinek Bugno, który również powstał w ramach rządowego programu. Jego budowa kosztowała ok. 2,7 mln zł.
„Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” z budżetem ponad 1 mld zł zakłada budowę lub modernizację 214 przystanków kolejowych w kraju oraz powstanie ponad 100 parkingów przy istniejących i nowo budowanych przystankach. Kwota przeznaczona na to zadanie wynosi 88 mln zł. W województwie zachodniopomorskim program objął 11 lokalizacji: Koszalin Politechnika, Koszalin Wschodni, Kołobrzeg Ogrody, Kołobrzeg Radzikowo, Świdwin Zamek, Szczecinek Bugno, Recz Pomorski, Łubowo, Złocieniec, Radziszewo i Szczecinek.
PAP/ar