fot. Facebook/MuzeumOPL
Są wśród nich między innymi te do wgrania na smartfony, ale też do wirtualnej rzeczywistości. Wszystkie nawiązują do ważnych wydarzeń z historii Polski.

Tobiasz Wultański, kierownik Biura Nowych Technolgii IPN-u zaznaczył, że to jedna z najskuteczniejszych form dotarcia do młodego pokolenia: - Przeprowadziliśmy badania, próbując znaleźć najlepszy sposób na dotarcie do tego pokolenia. Nie da się przeskoczyć technologii, czyli obcowania z grami, smartfonami i innymi aplikacjami. Misją Biura Nowych Technologii IPN-u jest dotarcie do młodych przez wykorzystanie tych technologii, by dostarczyć im wiedzy historycznej.

Gry są bezpłatne. Oprócz znanej już wcześniej „Gry Szyfrów”, młodej publiczności zaprezentowano także najnowsze opracowania. - Mamy „Wawrsaw Rising” - miasto bohaterów, gdzie wcielamy się w powstańców, inna to „Świadectwo Pomocy”, opowiadająca historię rodziny Ulmów, a także Lotnicy - „Wojna w przestworzach”, gdzie wcielamy się w polskich lotników - dodał Wultański.

Młodzież, która testowała gry, wysoko oceniała je pod względem technicznym, jak i merytorycznym: - Pierwszym, co zwróciło moją uwagę to grafika, która bardzo mi się podoba. Widzę w tych grach walor edukacyjny, ponieważ w bardziej przystępny sposób można dowiedzieć się więcej o historii naszego kraju.

Z grami można się zapoznać jeszcze jutro w koszalińskim Muzeum Obrony Przeciwlotniczej.

kk/aj

Posłuchaj

młodzież testująca gry Tobiasz Wultański różnych rodzajach gier Tobiasz Wultański, kierownik Biura Nowych Technolgii IPN-u o badaniach naukowych nad sposobami przyswajania wiedzy