
Wyprzedaż majątku oraz nieefektywne zarządzanie spółką - to główne uwagi pod adresem zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, jakie postawiła w poniedziałek szefowa powiatowych struktur Polskiego Stronnictwa Ludowego Helena Rudzis-Gruchała. Zarzuty w rozmowie z Polskim Radiem Koszalin odparł prezes spółki.
O sytuacji w Polskiej Żegludze Bałtyckiej Helena Rudzis-Gruchała mówiła podczas konferencji prasowej w Kołobrzegu. Jak przekazała, według uzyskanych informacji zarząd PŻB m.in. rozważa sprzedaż nowego promu Nova Star. - Nie możemy pozwolić na wyprzedaż majątku spółki. Bardzo niepokojącą kwestią jest również spadek liczby przewozów pasażerów i ładunków oraz wzrost kosztów operacyjnych, które nie przekładają się na efektywność firmy - tłumaczyła.
Zdaniem Heleny Rudzis-Gruchały, konieczne jest podjęcie kroków w kierunku zmiany zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
W wypowiedzi udzielonej Polskiemu Radiu Koszalin prezes PŻB Andrzej Madejski zaprzeczył doniesieniom i podkreślił, że kondycja finansowa spółki jest dobra, o czym świadczy dodatni bilans na kończący się 2023 rok. - Wynik finansowy spółki będzie parę milionów na plusie. Nie wiem skąd te dane o złej kondycji firmy.
Andrzej Madejski zaprzeczył również doniesieniom o chęci sprzedaży promu Nova Star: - Oczywiście pojawiają się pytania od agentów i brokerów nt. wszystkich naszych promów. Zarząd nie podjął jednak żadnych kroków w celu sprzedaży Nova Star. Tę informację również dementuję - przekazał.
Otrzymaliśmy oficjalne stanowisko spółki w tej sprawie:
„W związku z wystąpieniem przedstawicieli PSL przed siedzibą PŻB S.A., wyrażamy ubolewanie brakiem rozmowy z Zarządem PŻB S.A. osób bezpośrednio zaangażowanych w organizację konferencji prasowej z dnia 18 grudnia 2023. Takie spotkanie umożliwiłoby weryfikację nieprawdziwych informacji przedstawionych w wygłoszonym oświadczeniu, dotyczących między innymi sytuacji w firmie, które nie zostały w żaden sposób sprawdzone a tym bardziej potwierdzone w Spółce, a ich rozpowszechnianie wyraźnie szkodzi dobremu wizerunkowi PŻB S.A. Kondycja finansowa Grupy Kapitałowej jest stabilna i nie zagraża funkcjonowaniu armatora. W aspekcie promu Nova Star, zostały przeprowadzone działania, które miały na celu wycenę promu, a nie jego sprzedaż. Jednocześnie informujemy, że istotne podwyżki obejmujące wszystkich pracowników Spółki miały miejsce w pierwszym kwartale 2023 roku i zostały uprzednio skonsultowane zarówno ze stroną związkową, jak i bezpośrednio z pracownikami. Odnosząc się do zarobków marynarzy, wyjaśniamy, że są one regulowane m.in. porozumieniami z ITF, które to porozumienia obejmują także kwestię wzrostu płac i regulują ją do końca 2024 r. Ponadto prowadzimy kolejne rozmowy w przedmiotowej sprawie, dążąc do stałej poprawy warunków zatrudnienia. Działalność organizacji związkowych jest chroniona odpowiednimi przepisami prawa, nie może być w żaden sposób ograniczana i nie ma to też miejsca w naszej Spółce. Stanowczo podkreślamy, że Zarząd PŻB S.A. działa na rzecz rozwoju marki Polferries, pozostając otwartym na rozmowy z zainteresowanymi faktyczną sytuacją w Spółce”.
mw/zn
Posłuchaj
Andrzej Madejski o promie Nova Star- 00:00:00 | 00:00:00
- 00:00:00 | 00:00:00
- 00:00:00 | 00:00:00