fot. Mateusz Sienkiewicz/ Polskie Radio Koszalin
fot. Mateusz Sienkiewicz/ Polskie Radio Koszalin
fot. Mateusz Sienkiewicz/ Polskie Radio Koszalin
fot. Mateusz Sienkiewicz/ Polskie Radio Koszalin
fot. Mateusz Sienkiewicz/ Polskie Radio Koszalin
fot. Mateusz Sienkiewicz/ Polskie Radio Koszalin
fot. Mateusz Sienkiewicz/ Polskie Radio Koszalin
fot. Mateusz Sienkiewicz/ Polskie Radio Koszalin
fot. Mateusz Sienkiewicz/ Polskie Radio Koszalin
fot. Mateusz Sienkiewicz/ Polskie Radio Koszalin
To już dwunasty taki skład, który zabierze pasażerów w podróż między Szczecinem a Kołobrzegiem i Koszalinem. Kursować będzie także między stolicą województwa i Szczecinkiem.
Oprócz nowoczesnych rozwiązań pociąg ma także nietypowy wygląd. Pomalowany został w barwy festiwalu Pol'and'Rock, który odbywa się w Czaplinku. Nowy pojazd spodobał się pasażerom. - Jest przyjemnie pomalowany i czysty, do tego ekologiczny. Widać, że wchodzimy w nowoczesność.
Jak wyjaśnił wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj, kolejny hybrydowy pociąg to podwójny zysk - ekologiczny i ekonomiczny. Jest to bowiem pojazd z dwoma napędami - może korzystać zarówno z trakcji elektrycznej, jak i silnika spalinowego. - Zwykły pociąg musiałby jeździć pod trakcją nie korzystając z energii elektrycznej, ale spalając paliwo. W hybrydzie nie ma tego problemu - zaznaczył Tomasz Sobieraj.
- Na trasie ze Szczecina do Szczecinka musieliśmy uruchamiać dwa pociągi, a pasażerowie musieli przesiadać się w Runowie Pomorskim. Teraz hybryda do Runowa dojedzie pod trakcją elektryczną, a później na silniku spalinowym wyruszy do Szczecinka - dodał wicemarszałek.
Od 2010 roku Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski na zakup i modernizację pociągów regionalnych przeznaczył ponad 1,3 mld zł. Obecnie w regionie kursują 74 składy, w których oprócz 12 hybryd znajduje się 47 pociągów elektrycznych i 15 spalinowych.
ms/zn
