fot. Małgorzata Abramowicz
Koncepcję przebudowy systemu kolejowego, wstępnie zaakceptowaną przez Ministerstwo Infrastruktury, przedstawili w czwartek podczas konferencji prasowej kołobrzescy samorządowcy i przedstawiciele branży turystycznej.

O założeniach opracowanego studium opowiedział dr Mariusz Miedziński z Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Turystyki Akademii Pomorskiej w Słupsku: - Efektem naszych prac jest projekt nowego układu kolejowego Kołobrzegu, który przewiduje likwidację północnej linii kolejowej oraz utworzenie nowej trasy w południowo-wschodniej stronie miasta. Zakładamy także budowę czterech wiaduktów oraz estakady.

Starosta kołobrzeski Tomasz Tamborski podkreślił, że kolej pokryje koszty wykonania projektu i prac budowlanych realizowanych na terenie własnego pasa technicznego. Jest to około 90 procent wszystkich kosztów inwestycyjnych rozbudowy linii kolejowej: - Po stronie samorządów pozostanie jedynie sfinansowanie modernizacji dojazdów, czyli inwestycji stosunkowo niedrogiej. Jest to ogromny sukces. Nie spodziewaliśmy się takiego wsparcia od Ministerstwa Infrastruktury.

Decyzja o modernizacji kołobrzeskiej kolei to efekt wspólnego spotkania, jakie odbyło się we wtorek z udziałem wiceministra infrastruktury i pełnomocnika ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzeja Bittela.

W rozmowach, które zorganizowali posłowie Prawa i Sprawiedliwości Czesław Hoc i Paweł Szefernaker, uczestniczyli: Prezes Zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel, kołobrzescy samorządowcy, przedstawiciel Regionalnego Stowarzyszenia Turystyczno-Uzdrowiskowego Tomasz Stępień oraz dr Mariusz Miedziński. - Są bardzo realne szanse, że inwestycja, która kosztuje ponad 300 milionów złotych, zostanie w przyszłości zrealizowana. Jest to dowód na to, że w ważnych sprawach możemy pracować ponad podziałami - podkreślił Czesław Hoc.

Następnym krokiem realizacji inwestycji jest stworzenie analizy środowiskowej i własnościowej, a następnie studium wykonalności.

ma/zn

Posłuchaj

Zielone światło dla modernizacji linii kolejowej w Kołobrzegu - materiał Małgorzaty Abramowicz