Czy wiesz, że aż 70% wszystkich sklepów internetowych w Polsce to sklepy małe, które mają mniej niż 1000 zaindeksowanych adresów URL? Ta statystyka jasno pokazuje, że wchodząc do branży e-commerce, trzeba liczyć się z naprawdę sporą konkurencją. Do wypromowania własnego sklepu internetowego, zwiększenia ruchu na stronie i przekonania odbiorców, że twoja firma jest lepsza niż inne, trzeba użyć profesjonalnych technik. Tym, co obecnie gwarantuje najlepsze efekty, są kampanie SXO dla sklepów. SXO, czyli co dokładnie? Właśnie tego dowiesz się z poniższego artykułu.
Czym jest SXO?
Mówiąc o działaniach SXO dla sklepów internetowych związanych z SEO, mamy na myśli między innymi tworzenie, redagowanie i rozbudowywanie treści tekstowych na stronie internetowej. Tak, by były z jednej strony atrakcyjne i przydatne dla odbiorcy, a z drugiej, spełniały wymagania algorytmów Google oraz optymalizację kodu i struktury witryny. Elementy związane z User Experience to z kolei projektowanie intuicyjnego dla odbiorcy interfejsu użytkownika, logicznej architektury strony, tworzenie estetycznego i atrakcyjnego wyglądu witryny, eliminowanie błędów czy skrócenie czasu ładowania się podstron. Krótko mówiąc, kampania SXO dla sklepu powinna sprawić, że firmowa strona będzie wysoko pozycjonowana w organicznych wynikach wyszukiwania, a co więcej, będzie przyjazna dla użytkownika. Dzięki temu zwiększy się szansa na to, że użytkownik dokona konwersji – czyli złoży zamówienie, zarejestruje się w sklepie lub zapisze do newslettera.
Elementy SXO dla sklepów internetowych
Co konkretnie wchodzi w zakres SXO dla sklepów internetowych? Do najważniejszych aspektów SXO dla sklepu internetowego możemy zaliczyć:
- wysokiej jakości content – chodzi tu przede wszystkim o opisy produktów, kategorii, treści na podstronach informacyjnych o firmie, a także artykuły, poradniki i recenzje na firmowym blogu. Treści powinny odpowiadać na pytania odbiorców, rozwiązywać ich problemy, udzielać informacji, ale także być zgodne z zasadami SEO. Pamiętaj jednak, że content nie zawsze musi oznaczać treści pisane. Na podstronach produktowych niezbędne są zdjęcia reklamowe, a przydatne mogą się okazać również grafiki czy materiały wideo;
- atrakcyjny wygląd strony – wielu internautów, zanim zdąży zapoznać się z tekstem, ocenia stronę na podstawie jej designu. Dlatego należy zadbać o to, by strona była przejrzysta i atrakcyjna wizualnie – zarówno w wersji na komputery, jak również na urządzenia mobilne;
- logiczna struktura strony – użytkownik nie powinien mieć problemów z poruszaniem się po sklepie. Struktura strony powinna być logiczna i intuicyjna, tak, by internauta w każdej chwili wiedział, gdzie się znajduje i miał możliwość przejścia na dowolną inną podstronę;
- widoczność w wyszukiwarce internetowej – na niewiele zdadzą się angażujące treści i atrakcyjny design strony, jeżeli użytkownicy nie będą mogli na nią trafić. Dlatego trzeba zadbać o pozycjonowanie strony internetowej, czyli przede wszystkim SEO – odpowiednie nasycenie treści frazami kluczowymi i stworzenie niepowtarzalnych opisów oraz optymalizację struktury i kodu strony. Ważne jest również pozycjonowanie off-site, czyli między innymi link-building, aktywność w mediach społecznościowych i stworzenie wizytówki Google;
- web development – web development obejmuje wszelkie działania związane z programowaniem strony sklepu online. Chodzi tu o eliminowanie wszelkich błędów, usprawnianie działania strony, wnoszenie poprawek do kodu.
Audyt SXO i analityka – co jeszcze jest ważne?