fot. Paweł Drożdż/ Polskie Radio Koszalin
Podczas konferencji prasowej w Słupsku politycy Prawa i Sprawiedliwości przekonywali, że nowa koncepcja Centralnego Portu Komunikacyjnego nie uwzględnia inwestycji kolejowych, które miały m.in. skrócić czas dojazdu do Warszawy.

Poseł PiS Marcin Horała powiedział, że w obecnej wersji projektu CPK nie ma już połączeń ważnych dla Pomorza Środkowego: - Trwa modernizacja linii kolejowej do Lęborka. Ta sprawa została przesądzona za czasów rządów Prawa i Sprawiedliwości. Rusza także kolejny etap do Gdyni. Bez Centralnej Magistrali Kolejowej Północ nie zostanie jednak osiągnięta podstawowa korzyść dla Słupska, czyli przejazd do Warszawy w 3 godziny 15 minut.

Europoseł PiS Piotr Müller zwrócił uwagę, że brak rozwoju infrastruktury kolejowej w ramach CPK, może prowadzić do pogłębienia wykluczenia komunikacyjnego w małych i średnich miastach: - Dzisiaj mamy jasny wybór: albo wybieramy politykę zrównoważonego rozwoju - politykę, która pozwala na to, aby takie miasta jak Słupsk i okoliczne miejscowości korzystały z możliwości komunikacyjnych na najwyższym poziomie, albo wybieramy brak rozwoju.

Spółka CPK ma rozpisać do końca roku przetargi o wartości 30 miliardów złotych. To pieniądze m.in. na budowę sieci dróg prowadzących do nowego lotniska. CPK ma być gotowy w 2032 roku. Inwestycja jest szacowana na 130 miliardów złotych.

pd/mt

Posłuchaj

europoseł PiS Piotr Müller
  • 00:00:00 | 00:00:00
::
poseł PiS Marcin Horała
  • 00:00:00 | 00:00:00
::