
Poseł PiS Marcin Horała powiedział, że w obecnej wersji projektu CPK nie ma już połączeń ważnych dla Pomorza Środkowego: - Trwa modernizacja linii kolejowej do Lęborka. Ta sprawa została przesądzona za czasów rządów Prawa i Sprawiedliwości. Rusza także kolejny etap do Gdyni. Bez Centralnej Magistrali Kolejowej Północ nie zostanie jednak osiągnięta podstawowa korzyść dla Słupska, czyli przejazd do Warszawy w 3 godziny 15 minut.
Europoseł PiS Piotr Müller zwrócił uwagę, że brak rozwoju infrastruktury kolejowej w ramach CPK, może prowadzić do pogłębienia wykluczenia komunikacyjnego w małych i średnich miastach: - Dzisiaj mamy jasny wybór: albo wybieramy politykę zrównoważonego rozwoju - politykę, która pozwala na to, aby takie miasta jak Słupsk i okoliczne miejscowości korzystały z możliwości komunikacyjnych na najwyższym poziomie, albo wybieramy brak rozwoju.
Spółka CPK ma rozpisać do końca roku przetargi o wartości 30 miliardów złotych. To pieniądze m.in. na budowę sieci dróg prowadzących do nowego lotniska. CPK ma być gotowy w 2032 roku. Inwestycja jest szacowana na 130 miliardów złotych.
pd/mt
Posłuchaj
europoseł PiS Piotr Müller- 00:00:00 | 00:00:00
- 00:00:00 | 00:00:00