fot. Jarosław Ryfun
Najkorzystniejszą ofertę na prawie 35,9 miliona złotych złożyło konsorcjum firm INTOP Skarbimierzyce sp. z o.o. oraz INTOP Warszawa sp. z o.o.

Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał pół roku, aby przygotować dokumentację projektową i rozebrać konstrukcję. Zakończenie prac planowane jest w ciągu 18 miesięcy od dnia podpisania umowy.

- Cieszę się, że zakończyliśmy ten etap inwestycji. To zbliża nas do odblokowania ruchu drogowego w mieście. Zapewniam, że umowę podpiszę natychmiast po tym, kiedy minie termin składania ewentualnych odwołań - powiedział prezydent Koszalina Piotr Jedliński.

Wiadukty w ciągu alei Monte Cassino w Koszalinie zamknięto w ubiegłym roku z powodu złego stanu technicznego. Pracownicy wykonujący konserwację obiektu zauważyli pęknięcia przy podtrzymujących wiadukt belkach. Zarząd Dróg i Transportu zlecił wykonanie ekspertyzy, która objęła północną i południową część wiaduktu.

Andrzej Kierzek, wiceprezydent Koszalina w lipcu ubiegłego roku powiedział na naszej antenie, że odbudowa wiaduktu jest najpilniejszą miejską inwestycją: - Ten most przechodzi do historii. Jest do rozbiórki. Służył nam pięćdziesiąt lat. Tego typu obiekty w Polsce były likwidowane po trzydziestu latach. Zapewne opóźnione będą inne inwestycje. Musimy także przeorganizować budżet miasta.

Tymon Galewski, właściciel gdańskiej firmy, która przygotowała ekspertyzę dotyczącą stanu wiaduktu, informował wówczas, że konieczna jest całkowita przebudowa wiaduktu, ponieważ uszkodzone są m.in. belki podtrzymujące konstrukcję: - Nie spełniają już one żadnych wymogów. W każdym miejscu mają jakieś wady lub uszkodzenia, które są bardzo trudne do usunięcia. Widać to po poziomie spękania betonu i liczbie odkruszeń. To ostatni obiekt w okolicy, który ostał się na belkach WBS. Pozostałe zostały już dawno rozebrane.

red./rz

fot. Jarosław Ryfun
fot. Jarosław Ryfun
fot. Jarosław Ryfun
fot. Jarosław Ryfun
fot. Jarosław Ryfun
Czytaj więcej