Niż demograficzny, ale i sytuacja związana z pandemią spowodowały, że szkoły zostały zmuszone do większego wysiłku przy rekrutacji uczniów. Dlatego dyrektorzy szkół i nauczyciele coraz częściej zastanawiają się nad tym, w jaki sposób zbudować silny wizerunek szkoły, bo posiadanie silnego wizerunku szkoły staje się dziś koniecznością. Ale trzeba pamiętać, że do nauki w danej szkole trzeba kusić, np. możliwością po jej ukończeniu podjęcia pracy w zawodzie. I tu olbrzymia rola promocji szkół, podkreśla Krzysztof Kurłowicz z portalu szkolnictwo.pl.
Czy w obecnych czasach szkoła musi mieć na uwadze swoją promocję, dbać o nią niczym przedsiębiorstwo? Czy musi czymś zachęcić, przyciągnąć do siebie przyszłego ucznia? Na te pytania Tomaszowi Tranowi odpowiedział Bogdan Witek – wicedyrektor ds. kształcenia zawodowego w ZS nr 10 w Koszalinie - czyli popularnej Samochodówce.
Tradycyjnych dni otwartych nie będzie. Walka o uczniów jednak już trwa w najlepsze. Placówki zdalnie starają się dotrzeć do potencjalnych kandydatów. Także te w mniejszych miejscowościach naszego regionu. O nowych formach i działaniach opowiada Daniel Wach, członek zespołu rekrutacyjnego Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Tychowie.