Placówka poszerzyła zakres działalności, ponieważ - jak się okazuje - jest wiele kobiet, które nie tyle potrzebują schronienia w sytuacji kryzysowej, co porady, jak rozwiązać problem czy informacji o placówkach, które mogą udzielić dalszego wsparcia. Stąd pomysł, by powołać specjalną infolinię, portal antyprzemocowy oraz punkt konsultacyjny dla osób, które takiej pomocy potrzebują.
Pracownicy Centrum Kryzysowego będą również służyć pomocą w sporządzeniu pism do różnych instytucji, np. sądu, ZBM-u, komornika.
- Uruchomienie koszalińskiego portalu antyprzemocowego ułatwi nie tylko
uświadamianie ludzi o problemie przemocy i uwrażliwianie na jego skalę,
ale też podpowie, jak włączać się w monitorowanie tego zjawiska - mówi Agnieszka Plust z CK.
Infolinia jest dedykowana osobom doznającym przemocy w rodzinie oraz jej świadkom. Osoby pokrzywdzone mogą przez całą dobę dzwonić pod nr 600 200 591 lub wybrać się osobiście do punktu konsultacyjnego mieszczącego się w siedzibie CK na ul. Harcerskiej 17 w Koszalinie.
Punkt Konsultacyjny dla ofiar przemocy: Koszalin, ul. Harcerska 17
Koszaliński portal antyprzemocowy: centrum.kryzysowe.koszalin@caritas.pl
Koszalińska infolinia dla ofiar przemocy: tel. 600 200 591, 094 342 30 05
Redakcja/caritas.pl/ar