fot. prk24.pl

W Światowym Dniu Konsumenta gościem porannego „Studia Bałtyk” była Krystyna Piwońska, Miejski Rzecznik Konsumentów w Koszalinie. W rozmowie z Anną Popławską mówiła m.in. o tym, jak chronić się przed nieuczciwymi praktykami, które wciąż są obecne na naszym rynku.

- W tym roku hasło Światowego Dnia Konsumenta to: „Inwestujesz - daj sobie czas, sprawdzaj, czytaj, pytaj” - mówiła Krystyna Piwońska, podkreślając, abyśmy przed zainwestowaniem pieniędzy, po pierwsze - dobrze się zastanowili, po drugie - szukali sprawdzonych informacji nt. instytucji, której chcemy powierzyć często oszczędności życia. - Inwestowanie dużych pieniędzy bez zastanowienia nie powinno mieć miejsca - dodała.

Przyznała, że niestety konsumenci wciąż nie czytają umów, a te wciąż są pisane językiem zawiłym i mało zrozumiałym.

Nie zniknął też problem tzw. pokazów, na których, wykorzystując różne metody socjotechniczne, przedsiębiorcy nakłaniają klientów do zakupu bardzo drogich rzeczy. - Niestety, po pandemii te pokazy wróciły - stwierdziła rzeczniczka.

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.

ap/zas

Posłuchaj

Gość porannego „Studia Bałtyk”: Krystyna Piwońska