fot. pixabay

Zachodniopomorskie Towarzystwo Przyjaciół Dzieci zainaugurowało w piątek kampanię społeczną przeciwko przemocy w sieci pod hasłem „Włącz Empatię”. Ma ona zachęcić użytkowników sieci do odpowiedzialnego zachowania w internecie.

Pomysłodawcami i inicjatorami kampanii są dzieci, które uczestniczyły w projekcie „Cyfrolatki”. To realizowana od 2019 roku akcja, która powstała w odpowiedzi na narastający problem cyberzagrożeń i hejtu w internecie. Skupiała się na podnoszeniu świadomości dzieci i młodzieży na temat korzystania z sieci, w tym - mediów społecznościowych, a także na zapobieganiu hejtowi i mowie nienawiści.

Kampania #WłączEmpatię potrwa do końca wakacji. W planach jest m.in. wydanie e-booka z informacjami, jak sobie radzić z hejtem.

- Chcemy przede wszystkim zachęcić ludzi do świadomego używania słów, do świadomej komunikacji. Spowodować, że zanim ktoś napisze wredny, zły i kąśliwy komentarz, to niech się zastanowi, czy warto - powiedziała rzeczniczka prasowa Zachodniopomorskiego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci Angelika Muchowska.

Do akcji można też dołączyć, nagrywając film opowiadający o swoich doświadczeniach z hejtem lub zachęceniem do pozytywny działań w sieci. Szczegóły są na stronie www.tpd.szczecin.pl.

PAP/aj