
Parlamentarzysta uważa, że warto zmienić przebieg tego odcinka “eski”, realizując jednocześnie dalszą część drogi - do Szczecinka: - Fragment Piła-Jastrowie będzie prawdopodobnie przeprojektowany. Namawiamy Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, by odcinek Jastrowie-Szczecinek zaakceptować, uruchomić jak najszybciej procedury, a w międzyczasie rozpocząć prace nad odcinkiem Piła-Jastrowie.
Jak przekonuje Piotr Głowski, dla całości inwestycji oznaczałoby to ewentualnie niewielkie opóźnienie względem zaplanowanego harmonogramu.
Poseł dodał też, że zgodnie z planem toczą się prace nad ekspresową “jedenastką” między Piłą a Poznaniem: - Tu powinniśmy mieć w tym roku wytyczone i wyznaczone wszystkie przebiegi. Decyzja środowiskowa dla odcinka od Obornik do Ujścia będzie wydana w drugim kwartale tego roku, dla odcinka Piła-Ujście - w trzecim. To umożliwi rozpoczęcie postępowań już czysto inwestycyjnych.
Ostateczną decyzję o zmianie przebiegu planowanej drogi ekspresowej między Piłą a Jastrowiem i podziałem inwestycji S11 Piła - Szczecinek na dwa etapy musi podjąć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
pg/ar