Nowa aplikacja zastąpi wszystkie dotychczas rozproszone aplikacje miejskie. Po jej uruchomieniu użytkownik zobaczy osiem tematycznych kafelków rozmieszczonych w dwóch pionowych rzędach.
- W aplikacji jest dostępny m.in. kalendarz z wydarzeniami organizowanymi przez miejskie instytucje, a także „ekoharmonogram” związany z odbiorem odpadów komunalnych. Z kolei funkcja, która kiedyś nazywała się „usterka”, teraz znajduje się w kafelku „mZgłoszenia” - wymienia zastępca prezydenta Kołobrzegu ds. gospodarczych Ewa Pełechata, odpowiedzialna za uruchomienie aplikacji mMieszkaniec.
- Kluczowy w aplikacji jest system szybkiego powiadamiania mieszkańców, informujący na przykład o utrudnieniach na drogach lub prowadzonych konsultacjach - dodaje.
Użytkownicy mMieszkańca będą również otrzymywać powiadomienia o awariach czy nadciągającym sztormie. Dzięki aplikacji mieszkańcy mogą również umówić wizytę w urzędzie lub wysłać elektroniczny wniosek.
Władze Kołobrzegu zapowiadają, że mMieszkaniec będzie stale rozwijany i aktualizowany we współpracy ze wszystkimi miejskimi instytucjami.
mw/zn