Sześć firm jest zainteresowanych budową trasy o długości 1,1 km, a wartość złożonych przez nie ofert waha się od 32 do 52 mln zł. Najniższą złożył Mostostal Warszawa.
Teraz oferty będą analizowane i oceniane, aby wybrać najkorzystniejszą z nich. Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest w IV kwartale 2027 roku.
Obwodnica będzie realizowana w formule Projektuj i buduj. Przyszły wykonawca będzie miał 13 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na prace budowlane przewidziano 15 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca).
Obwodnica Bobolic rozpocznie się w rejonie obecnego skrzyżowania DK25 z ul. Polną, na wjeździe do Bobolic od strony Białego Boru, powstanie tu rondo. Nowa droga będzie od tego miejsca biegła w kierunku południowo-zachodnim przez dolinę rzeki Chociel, gdzie powstanie most na rzece oraz przepust na rowie melioracyjnym. Zakończeniem drogi będzie rondo, które zostało wybudowane na połączeniu układu drogowego węzła Bobolice z obecną DK11. Obwodnica będzie poprowadzona w śladzie rozebranej w 1945 roku linii kolejowej. Wzdłuż całej obwodnicy powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 3 m i nawierzchni bitumicznej.
Do niedawna przez Bobolice przebiegały dwie drogi krajowe - DK11 i DK25 - a do tego dochodziły jeszcze dwie drogi wojewódzkie. W efekcie, zwłaszcza w okresie wzmożonego ruchu wakacyjnego, w mieście tworzyły się długie zatory. Od końca września ubiegłego roku kierowcy jadący DK11 mogą już ominąć Bobolice dzięki nowej S11 Koszalin - Bobolice. Ciągle jeszcze jednak przez miasto prowadzi DK25 - droga biegnąca od Bydgoszczy przez Człuchów i Biały Bór. W obecnym układzie drogowym kierowcy jadący DK25, aby wjechać na nową S11 i kontynuować podróż na północ w kierunku Koszalina, muszą jeszcze cofać się na południe, aby dostać się do węzła Bobolice. Dlatego konieczna stała się realizacja również obwodnicy w ciągu DK25, aby wyprowadzić z miasta wszystkie drogi krajowe. Nowa trasa skróci dojazd z DK25 do S11 z obecnych 2,3 km przez Bobolice do 1,1 km obwodnicą.
Zestawienie złożonych ofert:
Strabag - 48 665 423,55 zł
Mostostal Warszawa - 32 017 576,54 zł
Pol-Dróg Drawsko Pomorskie - 43 665 000,00 zł
ONDE - 52 267 469,69 zł
Mirbud - 42 749 701,48 zł
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 38 085 513,67 zł
Kryteriami oceny ofert są w 60 proc. cena, w 10 proc. przedłużenie okresu gwarancji na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze, a w 30 proc. przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali maksymalne przedłużenia terminów gwarancji.
GDDKiA