![](https://s5.tvp.pl/images2/e/f/c/uid_efc90dcf28024123a62a9e2ae902aa03_width_1920_play_0_pos_0_gs_0_height_1080.jpg)
- Niemal każdego dnia do złotowskich policjantów zgłaszają się osoby, które padły ofiarą oszustów internetowych. Wczoraj funkcjonariusze przyjęli kolejne dwa zgłoszenia - podkreślił asp. Damian Pachuc z KPP w Złotowie.
Jak wskazał, w obu przypadkach pokrzywdzeni dokonali szybkiej płatności za pośrednictwem kodu BLIK.
- Schemat działania przestępców był następujący - po uzyskaniu nieuprawnionego dostępu do konta na portalu społecznościowym, oszust publikuje ogłoszenie dotyczące nagłej potrzeby pieniędzy, a następnie wysyła wiadomość prywatną o takiej samej treści poprzez komunikator powiązany z kontem. Zazwyczaj są to wszystkie osoby, które dopisane są jako znajome. W treści wiadomości zamieszczona jest prośba o szybki przelew. Wczoraj poprzez takie działanie mieszkanka gminy Złotów straciła 3 tys. zł. wysyłając przelew. Po wykonaniu przelewu, kontakt przez komunikator się urwał, a profil jej znajomej stał się nieaktywny - zaznaczył asp. Pachuc.
Dodał, że w przypadku otrzymania podobnej wiadomości o wpłatę pieniędzy, policjanci radzą, by nawiązać kontakt bezpośredni, najlepiej telefoniczny, z osobą, która przesyła taką informację i zweryfikować, czy faktycznie potrzebuje pieniędzy. - Często jest tak, że dana osoba nie jest świadoma, że straciła dostęp do konta i w jej imieniu wysyłane są wiadomości - podkreślił funkcjonariusz.
Damian Pachuc zaznaczył, że oszustwa internetowe zdarzają się bardzo często. Jak wskazał, w ostatnim miesiącu było ich aż 14, a łączna kwota, na którą oszukano mieszkańców powiatu to blisko 65 tys. zł.
PAP/kp
![](https://s10.tvp.pl/images/0/5/b/uid_05bd47aec14d4209bd68e15758423fac_width_880_play_0_pos_0_gs_0.png)