
Zaproszenie Przemysława Grabińskiego przyjęli: Bogdan Wankiewicz - starosta wałecki, Anna Czerniewicz - naczelnik wydziału spraw społecznych UM Wałcz oraz Mateusz Grzeszczuk - rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Bogdan Wankiewicz - starosta wałecki
50 milionów złotych trafiło do Wałcza na realizację zintegrowanych inwestycji terytorialnych. Bogdan Wankiewicz, starosta wałecki podkreślił, że realizowane w ramach ZIT inwestycje będą przynosiły korzyści dla mieszkańców więcej niż jednego samorządu: - Pierwszym wyzwaniem jest komunikacja zbiorowa, transport zeroemisyjny i budowa ścieżek rowerowych. Drugi obszar to usługi społeczne, m.in. dotyczące edukacji. Innym elementem programowym jest ochrona przed pogarszającymi się warunkami klimatycznymi, w tym zatrzymywanie wody w obszarach miejskich.
- 00:00:00 | 00:00:00
Anna Czerniewicz - naczelnik wydziału spraw społecznych UM Wałcz
Miasto Wałcz bierze udział w projekcie Federacji Polskich Banków Żywności „Samorządy Nie Marnują”. Zadaniem projektu jest opracowanie samorządowej strategii ograniczenia marnowania żywności. Anna Czerniewicz wyznał, że pomysłów zapobiegających wyrzucaniu jedzenia jest sporo: - W Polsce rocznie marnujemy ponad 3 mln ton żywności, chcemy zredukować tę ilość i poszerzyć świadomość mieszkańców w tym zakresie. Zaczniemy od konsultacji i kampanii edukacyjnych, zwłaszcza w szkołach. W planach mamy również stworzenie miejsca, w którym można będzie podzielić się nadwyżką żywności, która później trafi do potrzebujących. Zamierzamy poszerzać wiedzę mieszkańców na ten temat.
- 00:00:00 | 00:00:00
Mateusz Grzeszczuk - rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA
Już za kilka lat kierowcy będą mogli pokonać autem trasę między Wałczem a Piłą szybciej i bezpieczniej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę odcinka ekspresowej „dziesiątki” z Wałcza do Piły. - Koszt budowy odcinka 13 kilometrów szacuje się na ponad 1,2 mld zł. W ramach tego zadania zostaną wybudowane dwa węzły - Stara Łubianka i Piła oraz miejsca obsługi podróżnych. Jest to dość skomplikowane zadanie w ciężkim terenie, szczególnie na dojściu do Piły, w pobliżu jezior. Przewidywany termin realizacji zadania to przełom 2027 i 2028 roku - wyliczył Mateusz Grzeszczuk.
- 00:00:00 | 00:00:00