
Rzeczniczka prasowa poznańskiego oddziału GDDKiA Alina Cieślak wskazała, że wydana decyzja środowiskowa zatwierdza przebieg drogi ekspresowej na długości ponad 59 km. - Co oznacza, że możemy rozpocząć opracowanie koncepcji programowej wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską - dodała.
Cytowany w komunikacie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wyraził zadowolenie, że S11 przechodzi z „fazy projektowania do fazy budowy". - Wkrótce ogłosimy przetargi na budowę S11 w woj. wielkopolskim. Zależy mi, aby w najbliższych latach trasa ta została zbudowana - podkreślił.
Rzeczniczka poznańskiego oddziału GDDKiA wyjaśniła, że odcinek pomiędzy Piłą a Szczecinkiem to trzeci spośród siedmiu fragmentów S11 w Wielkopolsce, dla których dyrekcja uzyskała decyzję środowiskową. Inwestycja ma być realizowana w latach 2026 - 2029 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.
GDDKiA poinformowała, że w przypadku dwóch odcinków, tj. Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik i Ostrów – Kępno, Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje obecnie odwołania od decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych. Z kolei w sprawie odcinków Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania dotyczące wydania decyzji środowiskowych. Cieślak przekazała, że dla odcinka Piła – Ujście GDDKiA planuje złożyć wniosek o wydanie decyzji środowiskowej w III kw. tego roku.
- Wkrótce ogłosimy przetarg na dobudowę II jezdni na obwodnicy Kępna, pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów oraz zaprojektowanie i budowę S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Ponadto, w przyszłym roku planujemy ogłosić postępowanie przetargowe dla kolejnego odcinka S11 tj. Ostrów Wielkopolski – Kępno - zapowiedziała rzeczniczka.
PAP
