
źródło: www.pacjent.gov.pl
Nie godzimy się
na zbyt odległe terminy wizyt, odwoływanie zaplanowanych zabiegów,
ale też na to, jak jesteśmy przez personel medyczny traktowani. Do
Biura Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęło w zeszłym roku ponad 100
tysięcy skarg i wniosków.
- Krytyczne uwagi
chorych dotyczyły najczęściej dostępności do świadczeń opieki
zdrowotnej - powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej Bartłomiej
Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta. W przypadku opieki
specjalistycznej i szpitalnej rażą nas odległe terminy zabiegów i
wizyt oraz odwoływanie wcześniej zaplanowanych operacji.
-
Pacjenci często skarżyli się też na jakość udzielanych
świadczeń medycznych - dodał Bartłomiej Chmielowiec. - Pojawia się
też kwestia złego, przedmiotowego traktowania, naruszenia prawa do
godności, leczenia zgodnego z aktualną wiedzą medyczną.
W
ubiegłym roku Rzecznik Praw Pacjenta interweniował ponad 5 tysięcy
razy w różnego rodzaju sprawach. Wydał też placówkom i
szpitalom, w których dochodziło do zaniedbań i naruszenia praw
pacjenta, kilkanaście tysięcy zaleceń, co należy zrobić, aby
sytuację poprawić.
IAR/zas
Posłuchaj
Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta (cz.1)- 00:00:00 | 00:00:00
::
- 00:00:00 | 00:00:00
::