źródło: www.pacjent.gov.pl
Nie godzimy się na zbyt odległe terminy wizyt, odwoływanie zaplanowanych zabiegów, ale też na to, jak jesteśmy przez personel medyczny traktowani. Do Biura Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęło w zeszłym roku ponad 100 tysięcy skarg i wniosków.

- Krytyczne uwagi chorych dotyczyły najczęściej dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej - powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta. W przypadku opieki specjalistycznej i szpitalnej rażą nas odległe terminy zabiegów i wizyt oraz odwoływanie wcześniej zaplanowanych operacji.

- Pacjenci często skarżyli się też na jakość udzielanych świadczeń medycznych - dodał Bartłomiej Chmielowiec. - Pojawia się też kwestia złego, przedmiotowego traktowania, naruszenia prawa do godności, leczenia zgodnego z aktualną wiedzą medyczną.

W ubiegłym roku Rzecznik Praw Pacjenta interweniował ponad 5 tysięcy razy w różnego rodzaju sprawach. Wydał też placówkom i szpitalom, w których dochodziło do zaniedbań i naruszenia praw pacjenta, kilkanaście tysięcy zaleceń, co należy zrobić, aby sytuację poprawić.

IAR/zas

Posłuchaj

Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta (cz.1)
  • 00:00:00 | 00:00:00
::
Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta (cz.2)
  • 00:00:00 | 00:00:00
::