Lokalne pozycjonowanie to typ SEO, który optymalizuje stronę internetową na lokalne frazy, zawierające np. nazwę regionu lub miejscowości. W tym przypadku osoby poszukujące np. mechaników samochodowych, będą wpisywać w Google słowa kluczowe „skuteczny mechanik Warszawa”, a nie „skuteczny mechanik”. Jego skuteczność zależy jednak od kilku kwestii. Jakich?
Skuteczne pozycjonowanie lokalne – najważniejsze zasady
- Odpowiednio dobrane, lokalne frazy kluczowe – to główna kwestia w SEO. Skuteczność procesu optymalizacji zależ od określenia fraz, które mogą zainteresować grupę docelową. Przykładowo, jeżeli użytkownicy interesują się lokalnym pozycjonowaniem w Warszawie, to mogą wyszukiwać informacje pod frazą „pozycjonowanie Warszawa”. Zadaniem specjalistów od SEO jest lokalne pozycjonowanie Twojej strony na frazy, które będą wyszukiwane przez potencjalnych klientów.
- Strona bez błędów i duplikatów – nawet skuteczne dostosowanie strony do fraz nie będzie efektywne, jeśli ta będzie zawierała błędy. Witryna przyjazna SEO nie ma duplikatów treści, jest konwergentna (wyświetla się dobrze na urządzeniach mobilnych i PC), czytelna i działa płynnie.
- Obsługa witryny jest przyjazna dla potencjalnych klientów – coraz większe znaczenie dla efektów optymalizacji ma UX czyli user experience. To przygotowanie strony w taki sposób, aby ta była przyjazna dla użytkowników. Jej teksty muszą być zrozumiałe i czytelne. Wygląd ma intuicyjnie pozwolić na zwiedzanie jej zawartości. W przypadku e-commerce konieczne jest przygotowanie systemu płatności tak, aby umożliwiał on jak najszybsze i proste opłacanie zakupów.
Ile czasu będziesz czekał na wyniki pozycjonowania lokalnego?
Skuteczne pozycjonowanie lokalne (podobnie jak krajowe czy światowe SEO) wymaga czasu. Wyniki nie pojawią się po pierwszym tygodniu. Najpierw należy naprawić wszelkie błędy na stronie, określić odpowiednie frazy i rozpocząć działania wewnętrzne (np. linkowanie czy usuwanie duplikatów). Później przyjdzie czas na wdrażanie optymalizujących treści i poprawę UX.
Kiedy zauważysz pierwsze efekty procesu jakim jest lokalne pozycjonowanie? Warszawa (weźmy to miasto jako przykład) to spory rynek, dość konkurencyjny. Na wyniki pracy z frazami ukierunkowującymi na stolicę przyjdzie więc czekać od 3 do 6 miesięcy. To czas, w którym możesz spodziewać się pierwszych, pozytywnych symptomów SEO.
Pozycjonowanie Warszawa – przykłady zastosowania
Dla kogo jest lokalne pozycjonowanie? Warszawa to miasto możliwości i podobnie jest w SEO skierowanym w tę stronę. Proces ten jest rozwiązaniem dla niewielkich firm ze stolicy, które dopiero zaczynają działalność i chcą promować swoją markę. Sprawdzi się również jako sposób do poszerzenia grupy klientów firm z innego regionu Polski, np. działających na terenie Warszawy lub sklepów internetowych. Wszystkie powyższe grupy na pewno skorzystają na lokalnym SEO.
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]