Praktycznie każda firma potrzebuje strony internetowej, w której drzemie ogromny potencjał, można wykorzystać ją na wiele sposobów. Istotne jest to, aby została ona umiejętnie zaprojektowana i zoptymalizowana pod wyszukiwarki internetowe. Będzie służyć jako narzędzie reklamowe, pozwoli zwiększyć świadomość marki i zaufanie do niej, dotrzeć do wybranej grupy docelowej i pozyskać nowych klientów. Skutecznym i relatywnie tanim sposobem na zwiększenie sprzedaży jest pozycjonowanie. Działania SEO muszą zostać odpowiednio dobrane i być regularnie prowadzone, aby uzyskać pożądane efekty. Najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania doświadczonym specjalistom.

Dlaczego pozycjonowanie jest istotne dla firm działających w Internecie?

Pozycjonowanie to jedno z podstawowych i niezwykle skutecznych działań marketingu internetowego. Może zostać wzbogacone o kampanie Google Ads w celu uzyskania jeszcze lepszych efektów. Obecnie konieczne stało się promowanie strony www, do czego świetnie sprawdzają się między innymi szeroko pojęte działania SEO. Oczywiście efekty nie pojawią się od razu, pozycjonowanie to długotrwały proces, dlatego powinna zająć się tym osoba mająca wiedzę i doświadczenie w tym zakresie oraz bogate zaplecze techniczne. Algorytmy Google cały czas się zmieniają, trzeba śledzić na bieżąco aktualności, podobnie jest z potrzebami i
oczekiwaniami konsumentów. Strona internetowa musi być przyjazna zarówno wyszukiwarkom
internetowym, jak i użytkownikom. W przypadku e-biznesu istotne jest to, aby strona internetowa stała się skutecznym narzędziem sprzedażowym, w czym może pomóc pozycjonowanie.

Za pomocą konkretnych działań SEO możliwe staje się zwiększenie wydajności działu sprzedaży i uzyskanie przewagi nad konkurencją, która niestety cały czas rośnie, podobnie jak wymagania konsumentów. Pozycjonowanie pozwoli budować regularny ruch na witrynie internetowej, z miesiąca na miesiąc liczba odwiedzin będzie wzrastać. Wśród użytkowników serwisu znajdują się potencjalni klienci. Każde kolejne wejście na stronę zwiększa prawdopodobieństwo podjęcia decyzji zakupowej, a to z kolei przekłada się na wzrost sprzedaży, czyli na konkretne zyski dla firmy. Skuteczne pozycjonowanie zapewnia wartościowy ruch na stronie, bo dzięki odpowiedniej strategii i profilowaniu reklamy widzą osoby rzeczywiście zainteresowane zakupem produktów.

Jakie zalety ma pozycjonowanie?

Pozycjonowanie umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Celem jest uzyskanie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwarki na wybrane frazy kluczowe. Jeśli witryna internetowa będzie wyświetlać się na pierwszej stronie wyników na dane zapytanie Internauty, to zwiększy się jej rozpoznawalność i zaufanie do niej. Częste wyświetlanie się strony w Google zapewnia wzrost szans na zwiększenie sprzedaży. Wielu użytkowników skupia swoją uwagę wyłącznie na pierwszej dziesiątce wyświetlanych wyników. Jest to sposób na zwiększenie świadomości marki, dzięki czemu użytkownicy staną się skłonniejsi do dokonania zakupu. Jeśli prawidłowo skonfiguruje się narzędzia analityczne, to nie będzie problemu ze mierzeniem efektów wdrożonych działań. Ponadto możliwe staje się poznanie oczekiwań klientów, a uzyskane dane pozwalają na ulepszenie strategii marketingowej, czyli na zwiększenie jej efektywności.

W przypadku pozycjonowania niezwykle istotne jest wzbogacanie strony internetowej o wartościowe i unikalne treści, nasycone odpowiednio dobranymi frazami kluczowymi. Nikt nie lubi nachalnej reklamy, która staje się wyłącznie stratą czasu. Trzeba najpierw dać coś od siebie, zainteresować i przyciągnąć potencjalnych klientów. Świetnie sprawdza się dzielenie wartościowym contentem w postaci opisów produktowych, tekstów poradnikowych, treści merytorycznych, recenzji produktów itd. Pozwala to na budowanie pozytywnego wizerunku, silnej pozycji, kreowanie się na eksperta w danej dziedzinie. Świetną opcją jest prowadzenie firmowego bloga, który posłuży między innym do prezentowania swoich produktów, ich cech i zastosowania. Trzeba pamiętać o tym, że samo zwiększenie liczby klientów na stronie to nie wszystko, kluczowy jest wzrost ich zaangażowania, monitorowanie procesu zakupowego. Wszystko to służy zmniejszeniu wysokiego współczynnika odrzuceń.

Co przemawia za pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie służy ulepszeniu strony internetowej, która ma być e-sklepem. Optymalizacja konwersji wpływa bezpośrednio na sprzedaż online. Można liczyć nie tylko na zwiększenie widoczności witryny internetowej w wyszukiwarkach, ale także na wzrost jej atrakcyjności w oczach potencjalnych klientów. Istotne jest to, aby jak najbardziej uprościć ścieżkę zakupu, zadbać o intuicyjność i przejrzystość. Jeśli strona internetowa będzie stworzona w oparciu o potrzeby i preferencje użytkowników, to wpłynie to korzystnie na podejmowane przez nich decyzje zakupowe podczas jej przeglądania. Należy mieć na uwadze to, że pozycjonowanie pozwala budować pozytywny wizerunek sklepu. Za pomocą odpowiednich działań można zwiększyć popularność witryny na blogach, portalach branżowych, forach internetowych itd. Dobrze widoczna firma to klucz do sukcesu, ułatwia to dotarcie do nowych użytkowników poszukujących konkretnych usług/towarów także poza wyszukiwarką internetową.W przypadku pozycjonowania można mówić o relatywnie szybkim wzroście zainwestowanych funduszy. Oczywiście efekty nie pojawią się od razu, jest to powolny proces wymagający zaangażowania i ciągłego monitorowania wszystkiego, ale będą one długoterminowe. Czasem na rezultaty trzeba czekać przez kilka miesięcy, dlatego konieczne staje się uzbrojenie w cierpliwość. Jeśli współpracuje się z doświadczonymi profesjonalistami, to można liczyć na zrealizowanie założeń, przez co inwestycja stanie się bardzo opłacalna. Po pewnym czasie pojawi się coraz więcej finalizacji transakcji. Jest to już prosta droga to tego, aby zyski zaczęły zdecydowanie przewyższać ponoszone koszty. Zaletą pozycjonowania jest to, że nie ma opłat związanych z klikaniem w stronę internetową. Przy stałym budżecie następuje systematyczny wzrost użytkowników i sprzedaży. Można śmiało powiedzieć, że to narzędzie reklamowe jest opłacalne na każdym etapie lejka sprzedażowego.


Artykuł powstał przy współpracy z Agencją SEO - Empressia.pl zapewniającej skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych.

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]