
fot. Jacek Żukowski
Rezygnacja z planów budowy drugiej obwodnicy Słupska, to efekt konsultacji społecznych i uwag zgłoszonych przez samorządy, które wskazywały na to, że lepszym rozwiązaniem komunikacyjnym, będzie dokończenie budowy ringu słupskiego tzw. „małej obwodnicy” i budowa obwodnicy gminy Kobylnica.
- Taka decyzja, na poziomie politycznym, została już podjęta. Zamiast aktualnej koncepcji budowy obwodnicy Słupska i Kobylnicy będzie realizowana inwestycja związana z dokończeniem ringu miejskiego oraz budową obwodnicy Kobylnicy. Łączna wartość inwestycji będzie wynosiła 250-300 mln zł. W piątek deklarację tę złożył już wiceminister finansów Sebastian Skuza. W 2022 roku, miasto Słupsk będzie mogło otrzymać 60 mln zł na rozpoczęcie tej inwestycji - poinformował Piotr Müller.
Na wspólnej konferencji prasowej, Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska zapewniła, że miasto jest przygotowane do tej inwestycji i po otrzymaniu środków finansowych rozpocznie realizację ostatniego etapu słupskiego ringu miejskiego.
- Jest to dla nas bardzo ważna inwestycja, która rozwiązuje problemy komunikacyjne dynamicznie rozwijającej się części Słupska - m.in. na ulicach Hubalczyków i Westerplatte. Wspomaga ona także rozwój okolicznych przedsiębiorców w tej strefie ekonomicznej - dodała prezydent.
Pierwszy etap czwartego odcinka obwodnicy (trzy odcinki oddane zostały do użytku w 2015 r.) budowany ma być w latach 2022-23. Połączy on ul. Poznańską z ul. Bohaterów Westerplatte. Wartość budowy oszacowano na 125 mln zł. W kolejnych latach realizowane mają być dalsze etapy inwestycji oraz budowa obwodnicy Kobylnicy.
Piotr Müller podkreślił, że w latach 2022-25 w regionie słupskim dokona się „gigantyczna zmiana, jeśli chodzi o infrastrukturę”. W tym czasie nie tylko powstanie pierwszy etap czwartego odcinka ringu słupskiego, ale także zrealizowana zostanie przebudowa drogi krajowej nr 21 od Słupska do Ustki, budowa drogi ekspresowej S6 oraz budowa obwodnicy Kobylnicy.
Istniejące trzy odcinki słupskiego ringu to prawie 7-kilometrowa trasa, w większości dwujezdniowa, która połączyła ul. Poznańską z ul. Portową przez ulice: Koszalińską, 11 Listopada, Piłsudskiego, Rejtana i Braci Staniuków. Na trasie jest 11 rond oraz dwa wiadukty nad torami kolejowymi, są chodniki i drogi dla rowerów.
Piotr Müller podkreślił, że w latach 2022-25 w regionie słupskim dokona się „gigantyczna zmiana, jeśli chodzi o infrastrukturę”. W tym czasie nie tylko powstanie pierwszy etap czwartego odcinka ringu słupskiego, ale także zrealizowana zostanie przebudowa drogi krajowej nr 21 od Słupska do Ustki, budowa drogi ekspresowej S6 oraz budowa obwodnicy Kobylnicy.
Istniejące trzy odcinki słupskiego ringu to prawie 7-kilometrowa trasa, w większości dwujezdniowa, która połączyła ul. Poznańską z ul. Portową przez ulice: Koszalińską, 11 Listopada, Piłsudskiego, Rejtana i Braci Staniuków. Na trasie jest 11 rond oraz dwa wiadukty nad torami kolejowymi, są chodniki i drogi dla rowerów.
jż/PAP/aj

Posłuchaj
Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska- 00:00:00 | 00:00:00
::
- 00:00:00 | 00:00:00
::
- 00:00:00 | 00:00:00
::