fot. Jarosław Ryfun
- Zdarzają się dni, że tylko 25 proc. terminów przeznaczonych na e-wizytę jest zarezerwowanych, dlatego zachęcamy klientów do korzystania z wideorozmowy z naszym ekspertem - mówi Marek Pogonowski, dyrektor koszalińskiego ZUS-u.

Zdalna konsultacja z ekspertami jest coraz popularniejsza. Już ponad 12 tys. klientów skorzystało z e-wizyty w ZUS-ie, a w Zachodniopomorskiem ponad 500 osób. Koszaliński ZUS obsłużył 176 wideorozmów.

- Od dwóch tygodni podczas wideorozmowy z pracownikiem ZUS-u można załatwić już nie tylko sprawy związane z emeryturami, rentami, wypłatą zasiłków, czy prowadzeniem firmy, ale również porozmawiać z doradcą do spraw ulg i umorzeń - zauważa dyrektor koszalińskiego ZUS-u.

Doradca ds. ulg i umorzeń na podstawie informacji przekazanych przez klienta wskaże najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań. Może także zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności czy zawieszenie postępowania egzekucyjnego.

- Trzeba pamiętać, że w każdej chwili można odwołać e-wizytę. Wystarczy kliknąć w link „anuluj wizytę” w wiadomości mejlowej otrzymanej z ZUS. Dzięki odwołaniu termin nie przepadnie i będzie mógł z niego skorzystać ktoś inny -
podkreśla Marek Pogonowski.

red./rz