Szukaj w serwisie

j.rochowicz@radio.koszalin.pl
94 347 09 02

O autorze

Pomiędzy. To słowo chyba najlepiej oddaje moją osobę. Gdzieś w młodości zapragnąłem wyruszyć w świat drogą dobrze znaną dojrzałości. Korzystając z okazji (tych drogowych oczywiście), miałem możliwość włóczyć się po pustyni Kara-Kum, podróżować najdłuższym pociągiem świata w Mauretanii, czy zdobyć we flanelowej koszuli Ararat. Kocham podróże i tę miłość traktuję bardzo poważnie. Zdarzają się nawet kwiaty. Odwiedziłem autostopem kilkadziesiąt krajów w Europie, Azji i Afryce z uśmiechem na ustach – głównie na ustach mieszkańców tych cudownych miejsc. Wiem jednak, że nie wszędzie świat tak wygląda, dlatego interesuję się tematami międzynarodowymi. Bez elementarnego zrozumienia tych relacji, tych u podstaw wielu kultur - nie mógłbym za dużo powiedzieć o sobie i tym bardziej o Polsce. Wydaje mi się, że warto patrzeć na świat pod odpowiednio szerokim kątem. Plecak jednak od czasu do czasu lądował w szafie... Co wtedy? Z racji wykształcenia mnóstwo frajdy sprawiają mi tematy związane z nowymi technologiami, aplikacjami, dronami i całą stertą innych gadżetów. Bardzo lubię również Seattle i to nie za bezsenność. Muzycznie ten region bardzo mi imponuje. W Polskim Radiu Koszalin pewnego dnia „rozstawiłem” namiot na dłużej. Wychodzę z niego z przyjemnością, by między innymi prowadzić Radiowy Klub Obieżyświata i organizować spotkania z podróżnikami. Lubię nie wiedzieć i rozmawiać w nieskończoność. To pewnie wada. Rok 2016 to dla mnie nowa podróż. Syn Ignacy. Pomiędzy. Tak! To słowo zdecydowanie najlepiej oddaje moją osobę.
RozwińZwiń
27 lipca 11:57 Źródło: redakcja „Na dobry dzień” prosto znad morza. Wraz z dziennikarzami Polskiego Radia Rzeszów byliśmy w Łazach To połączenie naszego projektu „Radio Koszalin na wakacjach” z inicjatywą dziennikarzy Polskiego Radia Rzeszów „Radio Biwak”. We wtorek ich kamper „zacumował” nad Bałtykiem, w podkoszalińskich Łazach 22 lipca 17:27 Piotr Ostrowski o Apulii - krainie nieskończonego piękna [ZDJĘCIA] W „Smakach Świata” spotkaliśmy się z Piotrem Ostrowskim, który snując opowieści o pięknej włoskiej krainie i relacjonując swoją ostatnią podróż, przeniósł słuchaczy na Półwysep Gargano. Jest to malownicze miejsce położone we wschodniej części Półwyspu Apenińskiego. 22 lipca 09:15 Źródło: redakcja Odkrywaliśmy dzikie zakątki Jeziora Bobięcińskiego Wielkiego W czwartek, w ramach letniej akcji Radio Koszalin na wakacjach, nasi dziennikarze postanowili odwiedzić Jezioro Bobięcińskie Wielkie. Pieszo oraz na łodziach szukali wyjątkowych zakamarków nieodkrytych przez turystów. 20 lipca 09:13 Korzystaliśmy z uroków rzeki Grabowej i jeziora Trzcińskiego Wtorek to drugi dzień 4-dniowej wyprawy Polskiego Radia Koszalin po regionie polanowskim. W czasie podróży chcemy pokazać wyjątkowe okolice znajdujące się nieopodal Koszalina, bo jak się okazuje - nie musimy wyjeżdżać za granicę, by dotrzeć do pięknych i ciekawych historycznie miejsc 19 lipca 16:23 Źródło: redakcja Ruszył żeglarski projekt „Polska morska Niepodległa”. Rejs nim to nagroda W nagrodę za dobre wyniki w nauce i działalność w wolontariacie najlepsi uczniowie ze szkół rozsianych po całej Polsce mogą żeglować przez kilka dni po Zatoce Gdańskiej. 11 lipca 14:59 Źródło: redakcja Czwarty dzień „Radia Koszalin na wakacjach”. Byliśmy m.in. na zlocie zabytkowych pojazdów w Bytowie [ZDJĘCIA] To już koniec naszej 4-dniowej wyprawy na Pojezierzu Bytowskim, której celem było rozpowszechnienie niezwykłej kultury kaszubskiej i zachęcenie do zwiedzania tej urokliwej krainy. Nasi dziennikarze zajrzeli m.in. do zamku w Bytowie, na zlot zabytkowych samochodów, zdobyli Siemierzycką Górę oraz opowiadali o tamtejszych pięknych jeziorach 10 lipca 15:47 3. dzień „Radia Koszalin na wakacjach”: nadajemy z gotyckiego zamku w Bytowie z XIV wieku [ZDJĘCIA] Dziś kolejny - trzeci już dzień naszej letniej akcji. W sobotę na dłużej zatrzymaliśmy się w Bytowie, w miejscu niezwykłym i historycznym. Na placu pod Zamkiem pochodzącym z XIV-go wieku, w plenerowym studiu PRK, Jarosław Rochowicz i Mariusz Brokos rozmawiali z gośćmi, którzy przybliżyli nam tradycje i zwyczaje kaszubskiego regionu 8 lipca 13:47 Źródło: redakcja 1. dzień „Radia Koszalin na wakacjach”: odwiedziliśmy Pojezierze Bytowskie [ZDJĘCIA, WIDEO] Za nami pierwszy dzień 4-dniowej wyprawy na Pojezierzu Bytowskim, której celem jest rozpowszechnienie niezwykłej kultury kaszubskiej i zachęcenie do zwiedzania tej urokliwej krainy. Nasi dziennikarze zajrzeli już do zamku w Bytowie i zdobyli Siemierzycką Górę. O planach na kolejne dni mówił Jarosław Rochowicz
29 czerwca 21:18 Tomasz Grzywaczewski: propozycja spotkania z Władimirem Putinem została zablokowana m.in. przez Polskę Odrzucenie propozycji spotkań z prezydentem Władimirem Putinem przez Radę Europejską, nielegalna migracja z Białorusi na Litwę, a także relacje pomiędzy Polską a Izraelem - to tematy, które poruszył Jarosław Rochowicz z dziennikarzem i reportażystą Tomaszem Grzywaczewskim w kolejnej audycji „Raport” na antenie Polskiego Radia Koszalin 29 czerwca 11:51 Polskie Radio Koszalin wyrusza w kolejną wakacyjną podróż, by odkrywać najciekawsze miejsca regionu „Radio Koszalin na wakacjach" to projekt, w ramach którego już od kilku lat przedstawiamy najpiękniejsze i wyjątkowe miejsca w naszej okolicy. Tegoroczna edycja również zapowiada się ekscytująco