fot. GDDKiA/Twitter
Sześć firm chce zaprojektować i budować prawie 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S6 między Bobrownikami a Skórowem. Żadna z ofert nie przewyższa 530 mln zł, którą GDDKiA zamierza przeznaczyć na inwestycję.

Najwyższą cenę za wykonanie zamówienia zaproponowało konsorcjum NDI. Jego oferta opiewa na ponad 331 mln zł. Najtańsza oferta wpłynęła od Aldesa Construcciones Polska - nieco ponad 283 mln zł.

W ocenie, złożonych w przetargu ofert, będą brane pod uwagę cena, przedłużenie okresu gwarancji jakości na wybrane elementy infrastruktury, skrócenie terminu realizacji. Przy czym GDDKiA zaznaczyła, że „wszyscy oferenci zadeklarowali maksymalne wydłużenie gwarancji jakości i skrócenie terminu realizacji kontraktu”, czyli odpowiednio o 5 lat i o 3 miesiące.

Projektowany i budowany będzie prawie 13-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 między węzłami Bobrowniki i Skórowo. Na trasie przewidziano budowę dwóch węzłów drogowych (Rzechcino i Skórowo) oraz infrastruktury towarzyszącej drodze ekspresowej.
Trwa budowa już trzech odcinków S6 w województwie pomorskim między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 42 km. W przetargu jest łącznie siedem odcinków drogi ekspresowej, w tym pięć od Słupska do Bożegopola Wielkiego oraz dwa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, o łącznej długości ok. 104 km.

W trzecim kwartale 2021 r. ruszą przetargi na odcinki od Koszalina do obwodnicy Słupska.

Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim, wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej, ma zakończyć się w 2025 r. Do dyspozycji kierowców, łącznie z już istniejącymi odcinkami, będzie prawie 200 km trasy S6.

PAP/rz