fot. Sebastian Ferens
Za stan dróg odpowiadają Zarząd Infrastruktury Miejskiej oraz słupskie PGK, a większości chodników - właściciele i zarządcy domów.

W ostatnich dniach mieszkańcy zmagają się z zaśnieżonymi drogami i chodnikami. Za stan ulic odpowiadają Zarząd Infrastruktury Miejskiej oraz słupskie PGK. - Jesteśmy odpowiedzialni za chodniki w strefie B miasta Słupska: Śródmieście, osiedle Bałtyckie i Słowińskie. Odśnieżamy niezwłocznie po wystąpieniu opadów śniegu - powiedział Kordian Bruździński z Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej.

W przypadku chodników odpowiedzialność spoczywa najczęściej na zarządcach lub właścicielach budynków, przy których się one znajdują. - To oni zobowiązani są do usuwania błota, oblodzenia i śniegu z chodników przylegających do ich nieruchomości - poinformowała Monika Rapacewicz, rzecznik prasowy z Urzędu Miejskiego w Słupsku.

Warto dbać o teren, za który się odpowiada. Za zaniedbania grozi nie tylko odpowiedzialność karna czy finansowa. - Jeżeli nie odśnieżymy chodnika przylegającego do naszej własności, wówczas narażamy się na odpowiedzialność karną, mandat lub grzywnę od straży miejskiej lub policji. Gorzej jest jeśli na śliskim chodniku ktoś się przewróci i złamie nogę. W tym przypadku grozi nam odpowiedzialność odszkodowawcza. Kwota takiej rekompensaty oscyluje w granicach od kilku do kilkuset tysięcy złotych - powiedział Piotr Kawałek, radca prawny.

sf/aj

Posłuchaj

materiał Sebastiana Ferensa