fot. Radosław Żmudziński
Lokomotywa została przywieziona z gryfickiego oddziału Muzeum Narodowego w Szczecinie. W Koszalinie przejdzie gruntowny remont i od czerwca 2020 roku ma kursować do Rosnowa.

Jej remont kosztować będzie ponad pół miliona złotych. Pieniądze pochodzą z budżetu obywatelskiego z 2015 roku.

- To jest parowóz, który był kiedyś eksploatowany m.in. w Białogardzie i Koszalinie. Jest więc to jego powrót na nasze torowiska. Dla nas to realizacja marzeń, coś, na co długo czekaliśmy - powiedział Paweł Gajdzica, prezes Towarzystwa Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej.

Zabytkowy parowóz został wyprodukowany w 1951 roku w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie. Linie kolejowe w Koszalinie i Białogardzie obsługiwał w latach 70.

mm/ar

fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński
fot. Radosław Żmudziński

Posłuchaj

Paweł Gajdzica, prezes Towarzystwa Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej.