fot. archiwum prk24.pl
Zdaniem działaczy Lepszego Koszalina, potrzebne są zmiany w rozkładach jazdy, zmiany taryf i przywrócenie kursów do ościennych gmin. Kartę miejską otrzymałby natomiast każdy koszalinianin.

Zdaniem Jacka Wezgraja, obecnie komunikacja miejska nie spełnia swojej funkcji: - Nasz pomysł jest taki, żeby komunikację miejską przywrócić mieszkańcom. Chcemy ją powiązać z okolicznymi gminami. Jeżeli chcemy ludzi na uczelni, ludzi, którzy będą pracować w mieście, to musimy być otwarci na ościenne gminy.

Działacze stowarzyszenia Lepszy Koszalin chcą także wprowadzenia Koszalińskiej Karty Miejskiej. Mógłby z niej korzystać każdy mieszkaniec miasta.

- Karta upoważniałaby do korzystania z komunikacji miejskiej, instytucji kultury i sportu. Mamy kartę seniora i kartę dużej rodziny, a pozostali mieszkańcy, którzy też płacą podatki, zostali z boku. Wszyscy powinni korzystać na równych prawach z tych dobrodziejstw, które mamy w mieście - powiedział Mariusz Krajczyński, lider stowarzyszenia i kandydat na prezydenta miasta.

Karty miejskie, uprawniające do korzystania z komunikacji i usług ze zniżkami obowiązują między innymi w Krakowie i Warszawie. Prace nad jej wprowadzeniem prowadzone są także w Słupsku.

Propozycje tras komunikacji miejskiej przedstawione przez stowarzyszenie Lepszy Koszalin:

1. Unieście - Mielno - Strzeżenice - Mścice - Morska - Dw PKP (kursowanie całoroczne - powrót tą samą trasą)
2. Lubiatowo - Dzierżęcino - Chełmoniewo - Zwycięstwa - Dw. PKP (powrót tą samą trasą) - niektóre kursy z Chełmoniewa, niektóre z Sianowskiej, niektóre z Kalinowej
3. Niekłonice - Lechicka - Konstytucji 3 Maja - 1 Maja - Rynek Staromiejski - Zwycięstwa - Dw. PKP. (podmiejska - powrót tą samą trasą)
5. Stare Bielice - Szczecińska - Zwycięstwa - Dw. PKP (podmiejska - powrót tą samą trasą)
6. Łabusz - Jamno - Oś Unii Europejskiej - Władysława IV - Jana Pawła II - Fałata - Młyńska - Rynek Staromiejski - Zwycięstwa - Dw. PKP (powrót tą samą trasą) - niektóre kursy tylko z Jamna, niektóre z Unii Europejskiej
7. Dworzec PKP - Armii Krajowej - Monte Cassino - Władysława IV - Jana Pawła II - Gdańska - Sianów (podmiejska - powrót tą samą trasą)
8. Chałubińskiego - Szpital - Piłsudskiego - Zwycięstwa - Dw. PKP (powrót tą sama trasą)
11. Słowiańska MEC - Wenedów - Lutyków - Krakusa i Wandy - Stawisińskiego - Zwycięstwa - Dw. PKP (powrót tą samą trasą)
12. LINIA OKRĘŻNA: Chełmoniewo - Dzierżęcino - Zagórzyno - Wojska Polskiego - Św Wojciecha - Zwycięstwa - 4 Marca - Sybiraków - Paderewskiego - Gnieźnieńska - Krakusa i Wandy - Lechicka - Wołyńska - Szczecińska - Zwycięstwa - Dw PKP - Monte Cassino - Władysława IV - Jana Pawła II - Orląt Lwowskich - Traugutta - Zwycięstwa - Chełmoniewo.
21. LINIA OKRĘŻNA: Kursuje na tej samej trasie co 12 tylko w przeciwnym kierunku
13. Raduszka - Kretomino - Gnieźnieńska - Połczyńska - 1 Maja - Rynek Staromiejski - Zwycięstwa - Dw. PKP. (powrót tą samą trasą)
14. Os Bukowe - Langego - Śniadeckich - Jana Pawła II - Fałata - Młyńska - Rynek Staromiejski - Zwycięstwa - Dw. PKP (powrót tą samą trasą)
15. Dw. PKP - Morska - Energetyków - Franciszkańska - Mazowieckiego - Morska - Przemysłowa - Bowid - Łukasiewicza - Zakład Karny (Strefowa) (powrót tą samą trasą)
16. LINIA OKRĘŻNA: Oś Bukowe - Langego – Śniadeckich – Jana Pawła II - Orląt Lwowskich - Traugutta - 4 Marca - Sybiraków - Paderewskiego - Gnieźnieńska - Krakusa i Wandy - Dw. PKS - Szczecińska - Syrenki - Boh. Warszawy - Dw PKP - Monte Cassino – Kutrzeby – Batalionów Chłopskich – Akademicka – Staszica - Langego - Oś. Bukowe
61. LINIA OKRĘŻNA: Kursuje na tej samej trasie co 16 tylko w przeciwnym kierunku
19. Świeszyno - Konikowo -Połczyńska - 1 Maja - Rynek Staromiejski - Zwycięstwa - Dw. PKP. (podmiejska - powrót tą samą trasą)
20. Manowo - Bonin - Gnieźnieńska - Krakusa i Wandy - Dw. PKP
33. Bez zmian: Skwierzynka - Władysława IV (podmiejska - powrót tą samą trasą)

ap/ar

Posłuchaj

Mariusz Krajczyński, lider stowarzyszenia i kandydat na prezydenta miasta Jacek Wezgraj o pomyśle na miejską komunikację