fot. Jarosław Ryfun/ Polskie Radio Koszalin
fot. Jarosław Ryfun/ Polskie Radio Koszalin
fot. Jarosław Ryfun/ Polskie Radio Koszalin
fot. Jarosław Ryfun/ Polskie Radio Koszalin
fot. Jarosław Ryfun/ Polskie Radio Koszalin
fot. Jarosław Ryfun/ Polskie Radio Koszalin
fot. Jarosław Ryfun/ Polskie Radio Koszalin
fot. Jarosław Ryfun/ Polskie Radio Koszalin
fot. PKP
fot. Jarosław Ryfun/ Polskie Radio Koszalin
fot. Jarosław Ryfun/ Polskie Radio Koszalin
Nowoczesny i ekologiczny, dwukondygnacyjny obiekt stanie w miejscu obecnego dworca. Prace mają zakończyć się pod koniec przyszłego roku.

Jak mówił w piątek w Koszalinie wiceminister spraw wewnętrznych i administracji, koszaliński poseł Prawa i Sprawiedliwości Paweł Szefernaker, realizacji doczeka się w końcu inwestycja, na którą mieszkańcy czekali od lat. - To ukoronowanie kilkunastu, jak nie kilkudziesięciu lat oczekiwań mieszkańców na nowy dworzec. Jestem przekonany, że będzie on nową wizytówką Koszalina i regionu.

Dodał, że rozpoczynająca się budowa nowego dworca w Koszalinie to efekt starań wielu osób, w  tym społeczników oraz przykład dobrej współpracy rządu i samorządu. - Chciałbym podziękować wszystkim, którzy od lat walczyli o to, żeby ten dworzec powstał, m.in. koszalińskim radnym i prezydentowi Jedlińskiemu za wzorową współpracę - powiedział Paweł Szefernaker.

Nowy dworzec w Koszalinie zaprojektowano zgodnie ze współczesnymi trendami w architekturze. W nowej bryle wyróżnia się lekka konstrukcja i w całości przeszklona elewacja. Po środku nowego obiektu zaprojektowano otwarty pasaż - poczekalnię letnią z trójkątnymi siedziskami, będącą jednocześnie przejściem do tunelu na perony i przedłużeniem osi widokowej. Co ważne, w nowym obiekcie zostaną wyeksponowane zabytkowe malunki, znajdujące się w obecnym budynku dworca.

Jak powiedział Krzysztof Golubiewski, członek zarządu PKP, nowy koszaliński dworzec będzie jednym z najciekawszych architektonicznie obiektów kolejowych w Polsce. - Będzie to bardzo ciekawy budynek, w którym znajdzie się miejsce na poczekalnie dla podróżnych, przestrzeń handlową oraz miejsce do pracy dla służby ochrony kolei. Uda się również przedłużyć tunel, który prowadzi na drugą część ruchliwej ulicy - wyjaśnił.

Do części pasażerskiej dworca będzie można dostać się bezpośrednio z placu przed dworcem, przechodząc przez otwarty pasaż lub schodami i windą panoramiczną z nowej części tunelu przebiegającego pod al. Armii Krajowej. Natomiast do części handlowej, znajdującej się w południowej części dworca, wejdziemy bezpośrednio z otwartego pasażu.

Budowa nowego dworca ma zakończyć się pod koniec przyszłego roku. Koszt prac to 44 miliony złotych. Podczas rozbiórki obecnego i budowy nowego obiektu pasażerowie będą korzystali z dworca tymczasowego, który powstanie w pomieszczeniach w przejściu podziemnym pod Aleją Armii Krajowej.

ap/PKP/zn

Czytaj więcej

Posłuchaj

Paweł Szefernaker, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji (cz.1) Paweł Szefernaker, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji (cz.2) Krzysztof Golubiewski, członek zarządu PKP mieszkańcy