fot. pixabay.com
15 września 2022 roku ukazał się raport pt. „Filantropia w Polsce. Jak angażują się przedsiębiorcy i ich rodziny” pokazujący najbardziej wyróżniające się trendy w zarządzaniu działalnością filantropijną w Polsce i na świecie. W raporcie można znaleźć także rekomendacje, w jaki sposób można zwiększyć skalę i zaangażowanie społeczne przedsiębiorców i osób zamożnych.

Z opracowania wynika jednoznacznie, że przedsiębiorcy coraz chętniej dzielą się swoim doświadczeniem oraz majątkiem z innymi. Potwierdza to Diana Sinkiewicz, wiceprezes Zachodniopomorskiego Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

rozmowa R. Pacholczyk z D. Sinkiewicz

Jak wskazują badania, biznes coraz bardziej angażuje się w filantropię. Przedsiębiorcy chętnie wspierają m.in. działalność społeczną, różnego rodzaju fundacje, szeroko rozumianą edukację i kulturę. Skąd zainteresowanie tego typu formą pomocy? Czym kierują się w swoich działaniach przedsiębiorcy? Na te pytania Tomaszowi Tranowi odpowiedział Andrzej Pawłowski, współwłaściciel firmy z Sianowa.

rozmowa T. Trana z A. Pawłowskim

W Polsce przybywa filantropów. W działalność społeczną angażuje się coraz więcej zamożnych przedsiębiorców. Kryzys związany z pandemią oraz wojna w Ukrainie jeszcze bardziej wzmocniły zaangażowanie społeczne nie tylko przedsiębiorców, ale całego społeczeństwa. Z czego wynika chęć pomagania i dzielenia się własnym dobrem?

Odpowiedź na to pytanie znajdziemy w rozmowie z psychologiem Małgorzatą Murzyn-Mróz.

rozmowa A. Winnickiej z M. Murzyn-Mróz