fot. PAP/Tomasz Gzell
Potrzebny jest nowy impuls komunikacyjny na temat szczepień przeciwko koronawirusowi - powiedział w środę minister zdrowia Adam Niedzielski. Zapowiedział też nową kampanię na ten temat skierowaną do osób niezdecydowanych.

Szef MZ Adam Niedzielski pytany był przez dziennikarzy na konferencji w Ciechocinku m.in. o to, ile osób zaszczepiło się czwartą dawką szczepionki przeciw COVID-19 i czy jest zadowolony z wyniku.

- Od piątku uruchomiliśmy możliwość zapisu na tą czwartą dawkę, czyli drugi booster, ale mówię tu już o preparacie, który uwzględnia najnowszą wersję koronawirusa. To jest szczepionka, która zawiera również antygen dla wersji BA1 i tutaj rozpoczęliśmy zapisy. Mamy w tej chwili mniej więcej 150 tys. osób zapisanych i około 34 tys. wykonanych szczepień - przekazał szef MZ.

Niedzielski ocenił też skalę wykonanych szczepień. - Z mojego punktu widzenia jest to absolutnie niesatysfakcjonujące. Ja przypomnę, że trzy dawki przyjęło blisko 12 mln osób i to jest ta liczba, te osoby, które chcemy przekonać do tego, żeby kontynuowały szczepienie, żeby zapewnić sobie bezpieczeństwo - dodał.

Przyznał, że należy zrobić więcej w sprawie przekonania społeczeństwa do szczepień. - Mamy poczucie, że tu jest potrzebny nowy impuls komunikacyjny - ocenił.

Minister zdrowia zapowiedział jednocześnie, że w piątek przedstawiona będzie nowa kampania na temat szczepień. - I to nie jest taka kampania zbudowana ad hoc, tylko jest to kampania, która wynika z ostatnich kilku miesięcy, kiedy były prowadzone badania na grupach focusowych właśnie wśród osób, które mają wątpliwości, które wahają się i do nich będziemy chcieli skierować i kampanię, ale też takie bardzo rzeczowe, profesjonalne, obiektywne rozwiązanie w postaci odpowiedzi na wszelkie pytania, które budzą wątpliwości. Będzie specjalny serwis - sprecyzował.

PAP/aś