fot. Polskie Radio Koszalin
Piątek to drugi dzień wyprawy radiowej ekipy w ramach projektu „Radio Koszalin na wakacjach”. Nasi dziennikarze przybliżają Państwu bardziej lub mniej znaną historię regionu, a także odkrywają lokalną kuchnię.

16.10 - Jarosław Rochowicz: Cybulin - ta mała wioska bardzo nas zaskoczyła

- Zobaczyliśmy Jezioro Bobięcińskie od południa, zajechaliśmy do Cybulina. To niezwykłe miejsce. Są małe zatoki, gdzie znajdują się śliczne jachty. Woda spokojna, krystalicznie czysta, raj dla wędkarzy. Widzieliśmy po drodze Górę Krajoznawców, 245 metrów nad poziomem morza, to najwyższe wzniesienie województwa zachodniopomorskiego. Cybulin, mimo że jest mały, bardzo nas zaskoczył - powiedział Jarosław Rochowicz.

Jarosław Rochowicz

13:30 - Paweł Biernacki, dyrektor SP nr 3 w Miastku: razem z klubem sportowym chcieliśmy wykorzystać jezioro Bobięcińskie do szkolenia przede wszystkim dzieci z naszej gminy

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 w Miastku oraz pasjonat żeglarstwa opowiedział na antenie Polskiego Radia Koszalin m.in. o możliwościach rozwijania żeglarskich pasji przez uczniów z gminy Miastko.

- Szkolenie żeglarstwa w naszej gminie rozpoczęło się od działania Klubu Żeglarskiego ProSport ze Słupska z siedzibą w gminie Miastko. Klub specjalizuje się w nauce dzieci i młodzieży. Postanowiliśmy, że wykorzystamy akwen wodny w Bobięcinie do szkolenia przede wszystkim dzieci z naszej gminy
- wyjaśnił Paweł Bernacki.

Dyrektor dodał, że dzięki współpracy z klubem ProSport, gmina Miastko przystąpiła do projektu „Pomorskie Żagle Wiedzy”: - W związku z tym, łącznie 45 dzieci z trzech okolicznych szkół podstawowych weźmie udział w zajęciach z żeglarstwa.

rozmowa Jarosława Rochowicza z Pawłem Biernackim
fot. Polskie Radio Koszalin

11:45 - Jezioro Bobięcińskie - jedno z największych jezior lobeliowych w Europie

Celem dzisiejszej wyprawy naszych dziennikarzy było dotarcie nad jezioro Bobięcińskie Małe. Jarosław Rochowicz jednak opowiedział także o jeziorze Bobięcińskim Wielkim, które jest jednym z największych jezior lobeliowych w Europie.

- To urokliwe miejsce i bez wątpienia krajobrazowo najpiękniejsze w regionie. Pierwsze co rzuca się w oczy, to nowe pomosty i mnóstwo żaglówek. Coraz piękniejsze łodzie można zaobserwować nad naszymi jeziorami. Jest także sporo biwakowiczów na polu namiotowym. Panuje tutaj rodzinna i spokojna atmosfera - powiedział Jarosław Rochowicz.

Dziennikarz opowiedział również o krystalicznej wodzie w jeziorze: - Występują tutaj lobelie, które rosną tylko w najczystszych jeziorach. Głębokość akwenu to prawie 50 metrów, więc jest to raj dla nurków.

relacja znad jeziora Bobięcińskiego

10:45 - Odwiedziliśmy obóz harcerski w lesie pomiędzy Krągiem a Polanowem nad jeziorem Długim

W kolejny dzień podróży nasza ekipa redakcyjna wybrała się na obóz harcerski w lesie pomiędzy Krągiem a Polanowem nad jeziorem Długim, aby zapytać obozowiczów m.in. o to, jak obecnie wyglądają obozy harcerskie.

- Nasze miejsce składa się z sześciu podobozów, w którym każda drużyna ma swoje namioty i kwatery. Wszystkie podobozy posiadają swoje maszty i bramy - powiedział przewodnik Tomek z 1 Koszalińskiej Drużyny Harcerzy „Zielona” im. Marszałka Polski Józefa Piłsudskiego.

W trakcie obozu harcerze i harcerki, jak zaznaczyła Ola z 145 Drużyny Warszawskiej Drużyny Harcerek „Zorza”, uczą się nowych umiejętności: - Zajęcia są m.in. z technik harcerskich, czyli np. rozpalanie ogniska i poznawanie prawa harcerskiego. Oprócz tego mamy zajęcia związane z naszym motywem przewodnim, jakim w tym roku jest pociąg do rozwoju.