Adrian Adamowicz i Jarosław Rochowicz audycję „Na Dobry Dzień” prowadzili z rajskiej plaży w Poroście. W plenerowym studiu Polskiego Radia Koszalin pojawiło się wielu gości.

Nasi dziennikarze rozmawiali z gośćmi o największych atrakcjach turystycznych i kulturalnych gminy Bobolice.

Monika Gołucka: Muzeum Regionalne w Bobolicach ma już 20 lat

Kierownik Muzeum Regionalnego w Bobolicach podkreśliła, że placówka rozpoczęła działalność w 2002 roku jako izba muzealna: - Dzięki zaangażowaniu jej poprzedniego kierownika i mieszkańców w 2013 roku powstało muzeum regionalne. Rozpoczęliśmy już obchody 20-lecia naszej placówki. Mieliśmy m.in. uroczystość, podczas której dziękowaliśmy mieszkańcom za przekazane eksponaty. W naszym muzeum można zobaczyć wielokulturowość naszego regionu oraz jak kształtowało się nasze miasto po drugiej wojnie światowej. Mamy działy archeologiczny, etnograficzny, galerię, w której prezentujemy współczesne obrazy i grafiki.

Więcej o eksponatach, które znajdują się w Muzeum Regionalnym w Bobolicach, można znaleźć TUTAJ>>.

rozmowa z Moniką Gołucką, kierownikiem Muzeum Regionalnego w Bobolicach - cz. 1.
rozmowa z Moniką Gołucką, kierownikiem Muzeum Regionalnego w Bobolicach - cz. 2.

Janusz Koczkodaj: teren Nadleśnictwa Bobolice jest wyjątkowy

Inżynier nadzoru Nadleśnictwa Bobolice podkreślił, że gmina Bobolice ma niezwykłe atrakcje przyrodnicze: - Pomorze Środkowe to wyjątkowe miejsce, ponieważ to połączenie Mazur i Bieszczadów. Mamy rzeki, wzgórza, przepiękne jeziora lobeliowe, a to wszystko dzieła polodowcowe. W północnej części nadleśnictwa znajdują się lasy iglaste, a w południowej - buczyny, w których żyją chociażby wilki. Zwracamy szczególną uwagę na ekologię. Jeździmy po okolicznych szkołach i tłumaczymy, jak odpowiednio zachowywać się w lesie i zapobiegać rozrastaniu się tzw. dzikich wysypisk śmieci. Wyznaczyliśmy także w lasach miejsca, w których można rozbić namiot i przenocować.

rozmowa z Januszem Koczkodajem, inżynierem nadzoru Nadleśnictwa Bobolice

Monika Żemojtel: realizujemy projekt „Biblioteczki w plenerze”

Dyrektor Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Bobolicach zapowiedziała, że w gminie powstaną trzy drewniane budki czytelnicze: - Pierwsza zostanie otwarta 6 lipca w parku miejskim w Bobolicach. Druga ustawiona będzie dzień później przy świetlicy w Kłaninie, a trzecia - 8 lipca na plaży w Poroście. Poprzez ten projekt chcemy zachęcić mieszkańców i turystów do czytania. Będzie można po prostu zabrać książkę z budki, ale w zamian należałoby zostawić swoją.

rozmowa z Moniką Żemojtel, dyrektor Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Bobolicach

Izabela Helman: za niecałe dwa tygodnie odbędą się Dni Bobolic

Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bobolicach powiedziała, że impreza, która odbędzie się 16 i 17 lipca, wraca po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa: - Rozpoczynamy o 18.30 festiwalem kolorów. Zaplanowany jest także koncert. Wystąpi zespół Kadamafia, ale nie tylko. Stawiamy na gwiazdę zagraniczną - zagra Shaun Baker z Jessicą Jean. Ponadto stanie wesołe miasteczko - będą animacje dla dzieci i zamki dmuchane.

rozmowa z Izabelą Helman, dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bobolicach

Mieczysława Brzoza: zależy nam, aby powstała ścieżka rowerowa z Bobolic do Porostu

Burmistrz Bobolic powiedziała, że koszt inwestycji to siedem milionów złotych: - Ścieżka będzie miała siedem kilometrów. Powstaje już projekt budowlany.

Mieczysława Brzoza mówiła także o budowie trasy S11: - Droga ta połączy Koszalin z Bobolicami. Ma dla nas ogromne znaczenie gospodarcze, bo pojawi się szansa na przyciągnięcie do naszej gminy inwestorów. Postęp robót na odcinkach Zegrze Pomorskie-Kłanino i Kłanino-Bobolice jest imponujący. Wierzymy, że inwestycja zakończy się w 2023 roku.

rozmowa z Mieczysławą Brzozą, burmistrz Bobolic

Turysta: do Porostu przyjechałem z południa Polski

Pan Paweł przyjechał do Porostu z rodziną: - Pochodzę ze Skoczowa. To miasteczko między Cieszynem a Bielsko-Białą, tuż przy granicy z Czechami. Do Porostu trafiłem przypadkiem, bo ofertę domku letniskowego znaleźliśmy w internecie. W niedzielę odwiedziliśmy jeszcze Gąski i Koszalin.

rozmowa z panem Pawłem, turystą ze Skoczowa

Michał Sobański: założyliśmy społeczną straż rybacką

Zastępca koła Polskiego Związku Wędkarskiego „Szuwarek” w Bobolicach powiedział, że w jeziorze w Poroście można złapać niemalże każdy gatunek ryby: - Szczupaka, lina czy okonia. Zachęcamy jednak do wypuszczania ryb, bo jest ich coraz mniej w tym akwenie. Pośrednio ma na to wpływ duża liczba turystów, bo wokół zbiornika znajduje się kilka ośrodków wczasowych. Dlatego założyliśmy także społeczną straż rybacką i staramy się zarybiać jezioro.

rozmowa z Michałem Sobańskim, zastępcą koła Polskiego Związku Wędkarskiego „Szuwarek” w Bobolicach